tisdag 1 maj 2012

Gårkvällens ögon och läppar

Igårkväll körde jag en ganska klassisk gudbrun sotning med paletten Naked från Urban Decay och röda läppar till det. Vad hade ni för färger? Sotigt? Vårigt? Diskret eller modigt?

Ur paletten använde jag Virgin, Half Baked, Smog och Darkhorse. För lite extra guld toppade jag med L'Oréals Colour Infailable i 027 Goldmine. På kinderna hade jag rouget Cherry Blossom från Lily Lolo. Jag använde också UDPP, Beauty Base Dark Under Eye Concealer (recension här!) från LumeneIsaDoras Big Bold Mascara Super Volumizing, 24/7 glide-on eye pencil i Whiskey från Urban Decay, Instant Lift for Brows från Clinique och Perfect Lipliner i 31 Prime Red från IsaDoras julkollaktion Red Rush. På läpparna hade jag också stiftet IsaDora Jelly Kiss i 59 Merry Berry, men det låg kvar i handväskan när jag fotograferade och jag var för att hämta det...

Här ser ni basen:  mineralfoundation och concealern Blush Away från Lily Lolo, highlightern Powderd Sun och bronzern Sun Bunny ur Too Faced The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition (färgprover här),  Sun Radience Skin Tone Perfector från Lumene och  finishingpuderet Tora från Idun Minerals. BB-varianten  Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup från Too Faced skulle också har varit med här, men den verkar ha rymt från fotot...

10 kommentarer:

  1. Grymt snyggt! Alltihop! Tänk om jag hade fått det lika fint...
    Själv var jag turkos, kände mig rätt obekväm i det faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Vad synd att du inte kände dig bekväm ,det är så trist när det händer! Turkos låter ju jättesnyggt!

      Radera
  2. Snyggt! Nästan lite som jag, körde på sotning med half baked, smog och hustle från Nakedpaletten och ett skirt rött läppstift (Cross) från make up store :)

    SvaraRadera
  3. Jag måste köpa mig Naked-paletterna för det är precis i de färgtonerna som jag trivs just nu. Insåg här i dagarna hur dåligt jag faktiskt har med ögonskuggor!

    Min sminkning igår existerade inte, jag låg hemma och var magsjuk! :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy så trist med magsjuka :-/

      Naked är väl värd ett köp! Du kanske kan klicka hem en nu som magsjuketröst?

      Radera
  4. Urfint, faktiskt otroligt elegant! Jag hade den metalliska skuggan i min Bare Mineralspalett på ögonen på Valborg, tipsar senare idag i bloggen om de produkterna och att de finns på Feelunique nu! Jippi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Hjälp, dina feeluinque-tips är ju livsfarliga ;)

      Radera
  5. Gud det ser verkligen galet ut när man tittar fort på bilderna. Ögonen med munnarna under :D
    Jättefin färg på läpparna!

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, kanske inte bästa sättet att montera bilderna ;)

    Tack!

    SvaraRadera