tisdag 22 maj 2012

Nyhet: The Body Shop Beautifying Oil

Utöver att lansera nytt fräscht butikskoncept och ny ambassadör (Lily Cole!), lanserar The Body Shop i dagarna multiprodukten Beautifying Oil. Beautifying Oil (100 ml / 155 kr) är en lättabsorberad vårdande olja som kan användas till såväl ansikte som kropp och hår. Med tanke på hur mycket jag gillade Honey Bronze Shimmering Dry Oil från förra sommaren har jag höga förväntningar på Beautifying Oil.

Innehållet i Beautifying Oil (99.6 % naturliga ingredienser) består av tre lätta nötoljor. Kukuinötoljan kommer från Hawaii och är fylld av omega 3, 6 och 9, både den och sötmandeloljan innehåller koncentrerad vitamin E. Den tredje oljan är en Community Fair Trade-producerad marulaolja som vårdar och fuktighetsbevarar.

Beautifying Oils finns i åtta dofter: Coconut, Shea, Chocomania, Olive, Moringa, Mango, Satsuma och Sweet Lemon. Jag är mest sugen på Coconut, Chocomania och Sweet Lemon. Vilken skulle ni vilja lägga vantarna på?

12 kommentarer:

  1. Jag är också ofantligt nyfiken. Främst kanske mango, det var länge sen jag hade något i mango.

    Men jag kommer inte vara vid ett TBS när det är klubbdag, och har så väldigt mycket kroppssmör här hemma redan, så jag vet inte riktigt. Just nu känns det som om jag kommer avvakta lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt att inte ha klubbdagsläge! Efter ett första sniff och känn kan jag säga att de verkar lovande!

      Radera
  2. Kunde inte låta bli att nosa lite på dessa oljor, köpsug infann sig, men jag besinnade mig.

    SvaraRadera
  3. Tur jag snart fyller år! Kommer skriva upp kokos, moringa och sweet lemon på önskelistan.

    SvaraRadera
  4. Jag var inne och sniffade lite på dessa och blev väldigt förtjust i Moringa och Coconut. De luktade otroligt gott och somrigt!

    SvaraRadera
  5. Moringa och Sweet Lemon är två dofter ifrån BS som jag ogillar doften på, tätt följt av Satsuma...
    Men Olive och Mango är jag lite nyfiken på :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olivdofterna brukar ju vara ganska neutrala, så det kan säkert funka!

      Radera
  6. Jag har jordgubb hemma och den doftar diskret! Verkligen en produkt för känsliga "näsan!

    SvaraRadera