tisdag 15 maj 2012

Nyhet: Cliniderm Tan Boosting Protection

Knappt hade jag fått nys om Cliniderms senaste solskyddsnyhet på egen hand, förrän den låg i brevlådan med komplett information. Toppen! Tan Boosting Protection Sun Lotion SPF 15 (189 kr/ 150 ml) är en lättare (men vattenresistent!) solskyddslotion som samtidigt stimulerar hudens egen melaninproduktion och förstärker solbrun färg med "Tan Enhancing Complex", men helt utan brun-utan-sol.  Utöver solskydd och solbränneförstärkning är lotionen återfuktande och skyddar mot fria radikaler med vitamin E och Q10.

Jag är extremt förtjust i Cliniderms Tan Intensifier After Sun Lotion. Även den förstärker brännan försiktigt och jag hoppas att Tan Boosting Protection gör ett lika bra jobb. Det känns som en himla bra idé att förstärka färgen och skydda samtidigt.

Med i påsen fanns också Lip Protection Sun Gloss SPRF 25 Pink Pearl (12 ml/ 79kr). Den gillar jag sedan tidigare. En perfekt handväskkompanion!

8 kommentarer:

  1. Lite låg faktor, annars verkar den mkt intressant!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade klart varit bra om den funnes även i 30, men till armar och ben tycker jag ofta att 15 funkar bra, trots att jag är en rödhårig blekfis :)

      Radera
  2. Oooh, jag hade Cliniderm's spf10 för kroppen hela förra sommaren och gillade verkligen den - låter som att jag MÅSTE testa Tan Boostern nu... Tack för tipset!
    =)

    SvaraRadera
  3. Tan Boostern låter ju intressant, kanske man ska prova.
    Lip Protection upptäckte jag förra året. Förutom att det skyddar mot solen är det ju ett riktigt fint och hållbart läppglans, älskar det! Har varit en daglig kompanjon på mina promenader till och från jobbet den senaste veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är min dagliga kompanjon också, mycket bra!

      Radera
  4. Kan man beställa den på nån sida på internet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den borde gå att klicka hem från apoteket.se. Cliniderm säljs exklusivt på apotek.

      Radera