fredag 11 maj 2012

Recension: LAKA

När över- och underlack från LAKA Manicure Express damp ner hos mig började jag genast testa dem, utan att våga hoppas allt för mycket.  Det var ett bra tag sedan, och nu ser jag att det fortfarande är de är de två lacken som ingår i manikyrrutinen. Det kan bara betyda en sak: De är toppenbra!

Det rosatonade underlacket Maximum Growth funkar bra som underlack. Lacket sitter bra och naglarna skyddas (men så upplever jag är fallet med de flesta underlack...). Hur det går med tillväxten är svårare att säga då min naglar växer väldigt mycket ändå.

Överlacket Speed Dry, däremot, är en sensation. Jag har inte riktigt märkt att jag bytt bort Seche Vite, och det är ju det bästa betyg man kan tänka sig. 99 kr för ca 15 ml,  ett kap!

Jag gillar även de färgade lack jag hunnit testa från LAKA, så här kan det absolut bli fråga om köp framöver.

8 kommentarer:

  1. Jag är med på holofredagen idag! =))

    SvaraRadera
  2. Jag har glömt om man kunde köpa dom här i Malmö?
    Dom låter ju bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jag vet kan man tyvärr inte det än.

      Radera
  3. Kul med bra överlack! Ska komma ihåg det när mina nuvarande tar slut.

    Håller med om att det är svårt att bedöma underlack. Så länge de inte är dåliga är de liksom mest likadana, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte så stor skillnad!

      Radera
  4. Jag har använt Seche Vite en i över 1 år nuoch har varit jättenöjd, men om detta är biligare och lika bra är det ju värt att byta ut det! Dessutom har Laka så många fina färger på vanligt nagellack också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Laka har verkligen en massa fint att välja på!

      Radera