lördag 5 maj 2012

Nyfiken på: Lumene Vitamin C+ High Protection Primer SPF 30

En ny primer från Lumene har smugit sig ut i handeln så smått. Den heter Vitamin C+ High Protection Primer SPF 30 och ska ge huden lyster och fukt samtidigt som den skyddar mot solens skadliga strålar. Den innehåller också nordiska hjortron, vars antioxidanter hjälper till att skydda huden mot åldrande som orsakas av fria radikaler. Visst verkar den vara ett smart sätt att lägga till lite solskydd i hudvårdsrutinen? För några år sedan hade Lumene regelrätta solskyddskrämer, och just deras SPF 30 för ansiktet var min favorit.

Vitamin C+ High Protection Primer SPF 30 ska passa alla hudtyper och alla åldrar. Den innehåller varken  parabener, färgämnen eller doftämnen. Tuben rymmer 30 ml. Någon prisuppgift har jag dessvärre inte i dagsläget.

8 kommentarer:

  1. Den här är jag riktigt nyfiken på också. Även om jag är hyfsad nöj den med den spf 30 som jag har dagligen så tror jag den täpper till lite grann. Den här vill jag verkligen verkligen testa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med tilltäppande är himla svårt! Jg har också stora förhoppningar till Lumenes variant här.

      Radera
  2. Det här lät ju väldigt intressant! Vill absolut ha!

    SvaraRadera
  3. Förresten, vill bara tala om att jag såg din ena favviscreme, Avene spf 20, idag på Apotek Hjärtat Djäknegatan. Tyckte det var lite kul att den går att få tag på i Malmö med! En vacker dag ska jag köpa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt! Jag tror att jag sett den även på Hjärtat mellan Dalaplan och Södervärn. (Jag jobbar ju på UMAS, så det är mina hoods.)

      Radera
  4. Den här kanske man ska testa, solskyddsfaktor är alltid ett plus!

    SvaraRadera