lördag 17 december 2011

Luster och Kitten



Igår sminkade jag mig med skuggorna Kitten och Luster ur min fina In the Light Palette från Stila. Har ni sett att CarinaTotal Beauty tävlar ut ett exemplar just nu? In och tävla med er, för den är verkligen fin!


Jag har använt solpuder från Physicians Formula, mineralfoundation och rouget Candy Girl från Lily Lolo, 24/7 glide-on eye pencil i Gunmetal från Urban Decay, Beauty Base Dark Under Eye Concealer från Lumene och maskaran Silfr från Idun Minerals (recension här!).

6 kommentarer:

  1. Hade också fått för mig att paletten jag tävlar ut heter In the Light Palette, men på paletten står det bara The NaturalEYES Eye Shadow Palette by Stila... så jag skrev det namnet i tävlingen :)

    Fin är den i alla fall :) oavsett vad den heter eller kallas för.

    SvaraRadera
  2. du får alltid till så fina kråksparkar i ögonvrån. Hur jag än försöker så lyckas jag inte

    SvaraRadera
  3. Carina: Det stor olika på trycket på paletten och på de sajter (inkl Stilas egen) cm säljer den. Lite förvirrande! Ja, den är fin!

    Shamrock: Tack! Jag har övat länge :)

    SvaraRadera
  4. Hur har du lagt skuggorna på denna sminkning? Det var en sådan superläcker effekt med det ljusa och mörka. Du kan inte kanske beskriva hur du lagt dem?

    SvaraRadera
  5. Ninni: Tack!

    FruVesa: Tack snälla! Visst kan jag beskriva! Jag gör nästan alltid likadant :) Jag har börjat med den mörkgrå i yttre v:et, sedan suddar jag ut den längs med fransarna (över kajal) och i globlinjen. Därefter tar jag den ljusa skuggan på på ögonlocket, inre vrå och brynben och tonar ihop med den grå.

    SvaraRadera