tisdag 13 december 2011

Chanel Illusion d’Ombre eller L'Oréals Color Infaillible Eyeshadow?


Jag har tidigare skrivit en rad om L'Oréals Colour Infailable-skuggor i relation till Lancômes skuggor Ombre Magnétique. I och med höstens ljuvliga måste-ha-burkar från Chanel med Illusion d’Ombre (eller Long Wear Luminous Eyeshadow) blir det aktuellt med ett liknande inlägg igen! Jag är naturligtvis dödligt sugen på någon av Chanel-burkarna, gärna fina 84-Epatant som Tina visar upp här, eller 83 Illusoire som Fröken Rosa visar här, men de är ju inte helt plånboksvänliga med sina 320 kr styck. L'Oreals Colour Infailable är betydligt billigare med sina 115 kr (eller 89 som de kostar just nu hos Kicks!).


Färgerna på pressbilderna av L'Oreal-skuggorna är lite knalligare än Chanels, men efter att ha swatchat och jämfört lite i butik, tycker jag ändå att en del av L'Oreal-skuggorna står sig riktigt bra i konkurrensen. Riktigt lika lyxiga är de förstås inte, men funktionen fyller de med bravur. Jag har redan 006 All Night Blue och är mycket sugen på att utöka samlingen, gärna med Goldmine och Onyx.

Chanelbilderna är lånade av Beleza. Skuggorna där heter Illusiore, Ebloui, Emerveille, Epatant, Fantasme och Mirifique. L'Oreal-skuggorna på bilden heter Purple Obsession, Endless Chocolate, Hourglass Beige, Permanent Khaki, Goldmine och Onyx.

6 kommentarer:

  1. Jag vill också ha Goldmine! Tack för tipset att dom är billiga nu!

    SvaraRadera
  2. Meh... jag vill ju ha både L'Oreal- och Chanelskuggorna. Då blir det riktigt dyrt... suck.

    SvaraRadera
  3. Lotta: Den är tokfin!

    Ninni: Det vill ju jag också egentligen... Vi får leta på nätet!

    SvaraRadera
  4. Chanelskuggorna är bland det finaste jag sett i sminkväg- men det känns lite väl dyrt för mig.

    SvaraRadera
  5. Skulle inte tacka nej till Chanel-skuggorna, så snygga!

    SvaraRadera
  6. Awesome Chemistry: Den som hittar dem på rea eller billigt på nätet får hojta högt!

    Josephine: De är verkligen brutalt fina!

    SvaraRadera