tisdag 6 december 2011

Bästa fredagslunchen hos Clinique och Kicks


Idag är det ju, som katten Findus brukar säga, en vanlig sketen tisdag. Då är det trevligt att tänka tillbaka på en skön helg. Jag tjuvstartade förra helgen redan på fredagen genom att turbo-shoppa lite Clinique hos Kicks på lunchen. Himla trevligt!

På bilden ovan ser ni vad jag köpte. Jag är så nöjd med min Chubby Stick i Mega Melon och har varit smått avis på min mammas rödare nyans Chunky Cherry som köptes vid samma tillfälle, att jag var tvungen att slå till på en egen. Vi trivs redan bra ihop!

Jag köpte också ett otroligt prisvärt hudvårdskit med två gamla favoriter, All About Eyes och 7 Day Scrub Cream och halvnya Even Better Day Cream i resestorlekar. I skrivandes stund inser jag då att jag har ett halvfärdigt inlägg om dessa excellenta resekit från i somras liggande opublicerat. Tyipiskt! Hur som tycker jag att ni ska hålla utkik efter dem om ni är Clinique-sugna. De finns säkert kvar lite varstans och man får mycket hudvård för sina 130 kronor. (Här kan ni spana in 2010-års varianter.)

Even Better Day Cream trodde jag också att jag redan skrivit om, men den minirecensionen verkar ha blivit liggandes. Min mamma har den, så jag har använt den under en kortare period på sommaren. Den funkar bra, diskret utjämnande, med mycket fukt och SPF 20. Den får ligga till sig tills vårsolen kommer!



Här är själva gåvan, en bra sådan (jag har ju, ehrm, bra koll eftersom jag nästan aldrig motstår frestelsen...). Bäst är sköna Moisture Surge i tub (heja tub!) och handväskvänliga miniversioner av All About Eyes Serum och Stay Matte Sheer Pressed Powder. Det blev ett långt inlägg här, men det är ju många fina grejer. För mer info om gwp:n, klicka här.

Jag har ju redan avslöjat att jag trillade dit, så nu undrar jag: Var det fler av er som slog till? Vad köpte ni?

4 kommentarer:

  1. Vilka megafynd! Nej, jag fick motstå, har handlat på tok för mycket på sistone...

    SvaraRadera
  2. Ninni: Ja, visst är de! Ibland måste man ju tyvärr stå emot :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd! Hade nog slagit till om jag inte precis hade köpt hudvård från Dermalogica! :)

    SvaraRadera
  4. Josephine: Jag är himla nöjd! Man kan ju inte köpa allt :)

    SvaraRadera