onsdag 7 december 2011

Sjuksotning med silverkant



Få känner till det, men att sminka sig kan förkorta nästan vilket sjukdomsförlopp som helst. Idag har jag varit hemma med världens ondaste hals, och passade således på att experimentera lite. Det blev klassisk grå-svart sotning med silverkant!


Jag har använt Smokey Eye Shadow Collection från Too Faced, rouget Azalea Blossom från MAC, Big Bold Mascara Super Volumizing, nyshoppade Chubby Stick i Chunky Cherry från Clinique, maskaran Silfr från Idun Minerals, Instant Lift for Brows från Clinique, Inliner Kajal från IsaDora, grå kajalen Dusty Smoke från Make up Store, duokajalen från Collistar och grå kajalen Dusty Smoke från Make up Store.


Ur paletten använde jag skuggorna White Lie, In a Flash, Nice Ash och Smokin Hot. Här ser ni kajalerna också, mörkgrå Dusty Smoke och Silver Lamé-sidan på Collistar-kajalen.

Smokin Hot är en riktigt välpigmenterad svart skugga. Bra om man är på jakt efter en sådan!


Basen bestod i avancerade testning. Jag hade Garniers nya BB Cream Miracle Skin Perfector i Light på ena ansiktshalvan och IsaDoras Light Touch Natural Radiant Makeup i Nude på andra. Allt för recensionerna!

Ni ser också UDPP, Pore Minimizer Refining Serum från Clinique, solpuder från Physicians Formula och Beauty Base Dark Under Eye Concealer från Lumene.

9 kommentarer:

  1. Vackert! Gillar det ljusa i ögonvrån! /N

    SvaraRadera
  2. Passar din ögonfärg perfekt! Ser fint ut :)

    Hoppas att du känner dig bättre snart.

    SvaraRadera
  3. Som vanligt fint!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Bra sysselsättning. Hoppas du mår bättre fort!

    SvaraRadera
  5. Glitter Sisters: Tack! Det gör jag också. Jag kör nästan alltid på lite ljusare skugga där.

    Carina: Tack dubbelt upp :)

    Lotta: Dubbelt tack!

    Ninni: Tack! Ja, visst är det!? Jag mår ganska okej, känner mig bara för sjuk för att orka med en hel lång jobbdag, plus att jag inte vill smitta patienterna.

    SvaraRadera
  6. Micket micket fint! Silver och svart känns alltid snyggt tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Hoppas du mår bättre. Vad jobbar du med? :)

    Silver/grått är himla underskattat måste jag säga, sjukt fint! :)

    SvaraRadera
  8. Bowfish: Tack dubbelt upp! Jag är logoped och jobbar i Barnhabiliteringen.

    SvaraRadera