söndag 11 december 2011

Recension: IsaDora Light Touch Radiant Make-up SPF 15


Nu är det dags för recension av IsaDora Light Touch Radiant Make-up SPF 15, en foundation som är vad den heter - en riktigt lätt foundation. Jag har testat den ljusaste nyansen, 50 Nude. När jag började testa tidigare i höst funkade den okej, men nu är den lite för mörk. Färgutbudet är onekligen Light Touchs svaga punkt, men om man bortser från det är den bra.


Light Touch Radiant Make-up SPF 15 ger som utlovat en skir täckning och lite lagom glow. Jag gillar verkligen när basen inte ser onaturligt matt eller kakig ut, utan istället är fuktmättad. Framåt eftermiddagen kan jag blir lite blank i t-zonen, men jag föredrar faktiskt det framför torrt fnas.

Förpackningen tillhör inte produktens styrkor utseendemässigt, men den är lätt att hantera. Precis som andra produkter från IsaDora är Light Touch oparfymerad och kliniskt testad, plus i kanten! Även priset (149 kr) hamnar i vågskålen med positiva egenskaper. Det sammantagna intrycket är positivt. Om du letar efter en lättare foundation och färgutbudet passar tycker jag att du ska slå till!
Betyg: 3,5 av 5

3 kommentarer:

  1. Min recension kommer snart! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är nog för blek är jag rädd :(

    SvaraRadera
  3. Ninni: Det ska bli kul att läsa!

    Blowfish: Vi är nog inte helt få på våra breddgrader :)

    SvaraRadera