torsdag 1 december 2011

Juligt hos LUSH

Lush är ett brittiskt märke som tillverkar färsk hudvård baserad på vegetabiliska råvaror. Butikerna brukar se ut som frestande delikatessdiskar, även om de ibland doftar lite starkt för de känsligaste näsorna. Lagom till jul kommer en hel hoper fina specialgrejer, däribland den fina polkagristvålen här till vänster.

Bland julnyheterna finns också denna ljuvliga läppskrubb. Pow Wow (99 kr) innehåller bland annat “popping candy” som sprakar när det kommer i kontakt med munnen. I skrubben finns också organisk jojobaolja som lugnar läpparna och arganolja som återfuktar. Låter mumsigt!

Denna Gingerbread House bubbelbit (59 kr), en bubbelbit med kryddigt ingefärspuder som ska öka cirkulationen och värmer upp hela kroppen med bland annat buchuolja och lime. Låter onekligen mysigt!


Magic Wand (79 kr) är ett trollspö som kan användas för det perfekta bubbelbadet (igen och igen).Det ultimata bubbelbadet får du med hjälp av det magiska sockervaddsdoftande spöet. Som relativt nybliven badkarsägare är jag sugen på denna!


Melting Snowman (59 kr), en badolja i kakform, låter också som en skön vinterflykt. Den doftar mandel och vanlij och innehåller mjukgörande kakaosmör. Den skulle jag också kunna tänka mig att hoppa i badet med!

Badbomben Cinders (59 kr) här till vänster är inspirerad av Askungen som sov vid elden och blev täckt av aska. Den doftar glögg, mandel, russin och bär. Den doftar av apelsinolja och mjukgör hyn med mandel och kanellövsolja. När Cinders läggs i badet sprakar och smäller den, precis som elden i brasan.

Psst! Visste ni att man kan nätshoppa Lush i Sverige? Det visste inte jag, men nu vet jag! En god nyhet för alla oss som har långt till butikerna.

3 kommentarer:

  1. Jag vill inte handla i den svenska webshopen då de tar 70-80 kr i frakt! Det tycker jag är alldeles för mycket. Ska man inte ha så mycket kan man lika gärna handla på Lush.uk- ungefär samma frakt och då är produkterna rätt mycket billigare :)

    Men åh. Jag vill ha allt. Älskar Lush.

    SvaraRadera
  2. Josephine: Jag lovar att berätta mer när jag hunnit göra just det!

    Awesome Chemistry: Wtf?! Det är ju snordyrt :( synd för oss, för visst finns det ingen butik här i Skåne längre? Eller finns den på Center Syd kvar?

    SvaraRadera