tisdag 27 december 2011

Kungsblå julaftonssminkning



I år valde jag för ovanlighetens skull varken rött eller grönt på julafton. Jag matchade kungsblå tröja med guld och blått i sminket. Läppar och naglar fick ensamma stå för det julröda.


Lancômes make up-artist Aaron de May har sagt något i stil med att hans trendiga kollektionspaletter ska vara klassiska nog att stanna kvar i permanenta sortimentet, och med Declaring Indigo-paletten Palette Liberté 01 Indigo Royauté har han verkligen lyckats. Jag känner mig alltid fin i den, både till vardag och fest!


Jag har använt mineralfoundation och grön mineralconcealer från Lily Lolo, Declaring Indigo-paletten, L'Oréals Colour Infailable i 027 Goldmine, rouget Bella Bamba (färgprov här!) och skuggan Bikini Line från Benefit (som highlighter), Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize från MAC, Beauty Base Dark Under Eye Concealer från Lumene (rullat ur bild), UDPP (också smitit från foto), klarröda Lingonberry Lip Lacquer från Lumene, Big Bold Mascara Super Volumizing och Inliner kajal från IsaDora, gulddelen ur duokajalen från Collistar under ögat, Cliniquekajalen Deep Cobalt under blåguldiga Lancôme-skuggan och Perfect Lipliner i 31 Prime Red från IsaDoras julkollaktion Red Rush.

6 kommentarer:

  1. Alltså den där Lancôme-paletten... den är så jädra fin! Älskar vingen du gjorde.

    SvaraRadera
  2. Ninni: Tack så mycket! Jag är så nöjd med att jag köpte den, även om den var snordyr :)

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt! Och den där Clinique pennan... måste köpa den nån gång.

    SvaraRadera
  4. Lotta: Tackar! Den är inte dum. Passa på vd nästa gwp!

    SvaraRadera
  5. Det var vackert! =)Önskar jag kunde lägga vingar som du..

    SvaraRadera