tisdag 6 mars 2012

Brudsminkningen!



Min sminkning från i lördags är inte särskilt spektakulär, men jag visar ändå! Jag tog förvånansvärt få bilder, så jag hade inte mycket att välja på. Nu ångrar jag lite att jag inte lyckades knäppa någon hel ansiktsbild, men jag kanske hittar längre fram bland vännernas bilder.


Här ser ni vad jag använde till ögon och läppar! Ur paletten från Clinique använde jag den bruna skuggan för att definiera globlinjen väldigt diskret. Sedan applicerade jag underbara rosaguldiga "Colour Surge Eye Shadow Pink från Strawberry Fudge Duo" över hela ögonlocket. Jag använde också den lilla magiska Benefit Powderflage, IsaDora Big Bold Mascara Super Volumizing (snygg och sitter bra!), UDPP, Clinique Instant Lift for Brows, Bikini Line från Benefit och Perfect Eyes Waterproof Eye Liner i Perfect Brown från Too Faced.

På läpparna hade jag Lingonberry Lasting Lip Stain & Balm i färgen 16 Dreams (färgprov här!) istället för lipliner, toppat med Clinique Chubby Stick i Mega Melon under dagen.


Den största skillnaden mot hur jag sminkar mig annars var att jag var otroligt mycket mer noggrann med basen. Det märks på produktmängden! Här ser ni: Laura Mercier Tinted Moisturizer SPF 20, Touche Èclat från YSL, sommarvarianten av Beauty Base Crystal Radience Primer från Lumene, Clinique Pore Minimizer Refining Serum, highlightern That Gal från Benefit, Redness Rescue från Cliniderm, mineralfoundation och concealern Blush Away från Lily Lolo och Beauty Base och Red Neutralizer och Dark Under Eye Concealer (recensioner här!) från Lumene.


Ännu mera bas! Finishingpuderet Tora från Idun Minerals, Honey Bronze Bronzing Powder från The Body Shop Honey Bronze (färgprover) som bronzer, Georiga från Benefit, rouget Preacious Posy från Clinique och Sculpt and Shape Powder i Bone Beige/Emphasize från MAC.


På kvällen behövde jag lite av favoriten Skin Perfector Shine & Redness Eliminator från Lumene Natural Code. Jag toppade också tidigare sminkning med guldskimrande rouget Full Bloom Ultra Flush Powder Blush i nyansen Who's your Poppy ur fina paletten från julasken Beautiful Dreamer (färgprov här) från Too Faced, läpparna med mörkare Chubby Stick i Chunky Cherry, vattenlinjen med Inliner Kajal från IsaDora i Blonde och undre franslinjen med guldkant från duokajalen från Collistar.

Phu! Det blev ett långt inlägg med så mycket prylar. Jag vet att ni är nyfikna på klänning, frisyr osv och jag ska göra mitt bästa för att vaska fram bilder så småningom!

20 kommentarer:

  1. Åh, så elegant och sobert fint. Gillar mycket och ser fram emot fler bilder ;-) (är nyfiken som tusan)

    SvaraRadera
  2. Superfint, så elegant! Grattis till din man, han har haft tur!

    SvaraRadera
  3. Åååh.. Kinderna! Dör lite. Sådär prefekt rosiga utan att bli för mycket. Och ögonmaken var också en fullträff!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det är ett favoritrouge :)

      Radera
  4. Åhhh en så vacker och passande sminkning för ett bröllop :)

    Återigen ett stort Grattis!

    SvaraRadera
  5. Svar: Ja det tar ju lite tid många gånger att skriva en recension! jag känner mig så pinsamt efter ibland med recensioner :(

    SvaraRadera
  6. Åhh jättefint :) Vacker brud! Stort grattis Kerstin!

    SvaraRadera
  7. Mycket fint! Perfekt till bröllop!
    Hyn ser så himla fin ut! Perfekt rosiga kinder som Ylva skriver!

    SvaraRadera
  8. Jättefint! En verkligt klassisk och fräsch brudsminkning! Hur är livet som gift?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Livet är mycket bra, fortfarande lite trött efter helgen, bara ;)

      Radera
  9. Så vackert! Jättefint, skirt och fräscht, att du sedan kunde bygga på brudmaken till en kvällsvariant är ju också smart. Tänkt om man vore lika duktig som du med produkterna.

    Tänk om man kunda ha fått låna dej när det är dags?? Ta det som en STOR komplimang!

    Tack för alla tips, jag har inte läst din blogg tidigare utan bara trillade över den av en slump men oj vad många bra tips jag fått redan. Tänkte prova att köpa hem en del av dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, det är verkligen kul att höra :)

      Och vad roligt att du hittat hit, det är så kul att dela tips med varandra!

      Jag tar det verkligen som en komplimang, men sminkar egentligen inte andra (utom i studentspex, men då ska man ju mer bli tjock, gammal eller så :) )

      Radera