söndag 18 mars 2012

Recension: The Body Shop Chocomania


The Body Shops kroppsserie Chocomania väckte mycket uppmärksamhet och höga förväntningar när den lanserades inför alla hjärtans dag. Nu verkar många vara kluvna inför doften. Jag är generellt skeptisk till delar av The Body Shops sortiment just på grund av de starka dofterna, men här är jag odelat positiv. Så gott Chocomania luktar och så lyxiga produkterna känns!

På bilden ovan ser ni Chocomania Body Scrub (200 ml / 195 kr). Den ser ut som kladdkakssmet och doftar som kladdkakssmet. Ljuvligt! Egenskaperna i duschen är det heller inget fel på. Den har lagom mycket riv och jag blir återfuktad och len. Och grymt godissugen... Lite häftigt också att den är mörkbrun! Enda klagomålet är förpackningen. Att slabba runt med burk i duschen känns ohygieniskt. Bortser man från burken blir det full pott i betyg!
Betyg: 5 av 5

Chocomaina Body Butter (200 ml / 175 kr) är känns som vispat smör. Doften är smörig och vaniljig med en hint av choklad. Den utlovar återfuktning i 48 timmar, och jag kan intyga att det stämmer. Ett otroligt härligt kroppssmör! Dock vill jag berätta att jag inte har Chocomaina Body Butter på hela kroppen. Till det tycker jag att den är både för fet och doftar för starkt. Till benen är den däremot perfekt. Maken tycker tyvärr att jag doftar för starkt även om jag bara smort benen, men det struntar jag i!
Betyg: 4 av 5

6 kommentarer:

  1. Lägger till dessa på min önskelista från TBS :)

    SvaraRadera
  2. Känns som att jag är den enda som ännu inte har eller planerar att köpa någon av dessa produkter. Jag kanske får ta mig en svängom till TBS och kika lite, blir sugen att prova, främst för att jag inte använt någon av TBS produkter innan.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte recenserat den där än, lite osäker på vad jag tycker om doften ännu...

    SvaraRadera