tisdag 20 mars 2012

Försvarets hudsalva i ny uniform



Försvarets hudsalva (större bild kommer...) har funnits i var mans ficka sedan 40-talet och skyddar mot allt från kyla till skavsår (och går ev att laga mat i , om man gillar vaniljsmak...). Nyligen har originalsalvan fått sällskap av några nya varianter:
  • Försvarets Hudsalva Extra vårdande (9 ml 29kr) har en tillsats av E-vitamin, bisabolol som lugnar och vårdar huden och rapsolja som har mjukgörande och skyddande egenskaper.
  • Försvarets Hudsalva Extra mjukgörande (9 ml 29kr) innehåller E-vitamin och mandelolja som gör produkten extra mjukgörande och skyddande, samt sheasmör som skyddar mot väder och vind och bevarar fukt bra.
  • Försvarets Hudsalva Solskydd Sport Spf 30 (23 ml 95kr) innehåller solskyddsfaktor 30 och är extra vattenfast. Den passar bra i skidbacken, på segelbåten eller på vandringen i fjällen till speciellt utsatta områden som läppar, näsa och öron.
De nya produkterna är fria från både etanol och konserveringsmedel och framtagna och kvalitetssäkrade av Apoteket och finns på plats i hyllorna och på nätet från den 6 mars.

5 kommentarer:

  1. Jag har aldrig tyckt om originalet, och numer undviker jag nötoljor på läpparna. Men jag hörde att nån av dom inte ska ha jordnötsoljan, så det är möjligt att jag testar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant! Jag har tyvärr inte koll på hela innehållet. Jag har dock för mig att jag gillar originalet också.

      Radera
  2. Hurra! För ett tag sen kom det ut ett vegetariskt alternativ - råkar Skimmerskuggan veta om någon av dessa spännande nyheter också är vegetariska? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har för mig att de är vegetariska, men hittar faktiskt inte någon exakt information om det nu när jag kollade...

      Radera
  3. Den extra mjukgörande är helt vegetabilisk! :)

    SvaraRadera