fredag 30 mars 2012

Nyhet! Clinique Super City Block SPF 40

Som rödhätta ligger solskydd mig varmt om hjärtat (eller snarare om kinder och näsa...). Cliniques Super City Block har jag investerat i många gånger tidigare och vad jag minns är de riktigt bra. Nu kommer en variant med ännu högre SPF, nämligen SPF 40.

En av de största svårigheterna med solskydd till ansiktet tycker jag är att de brukar irritera huden och att jag lätt får tilltäppta porer av dem. Det ska man inte behöva oroa sig för med Super City Block Oil-Free Daily Face Protector SPF 40, den är nämligen både oljefri, oparfymerad och varken portilltäppande eller akneframkallande.

Utöver solskyddet och skydd mot  andra miljöfaktorer utlovar Super City Block en primereffekt som ska göra att eventuellt smink sitter bättre. Vad jag minns av tidigare varianter jämnade de också till huden en del, så att jag ofta kände att jag klarade mig utan smink. Himla bra!

Super City Block Oil-Free Daily Face Protector SPF 40 kommer att kosta 275 kr och finns i butik från 12 mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar