lördag 17 mars 2012

Blooming Spring


Visst är det trist med bloggare som publicerar halvkassa bilder och gnäller om dem, men: Jag börjar verkligen bli less på mina egna bilder! När jag fotograferar på dagen är det ju inte så mörkt längre och jag har samma halvtaskiga kamera och kunskaper som tidigare, men tycker ändå att bilderna är sämre när jag laddar in dem på kvällen. Suck. Här är, hur som helst, ett vårigt öga med den gamla fina IsaDorapaletten Blooming Spring. Jag har använt grön, rosa och aprikos skugga.


Palett från IsaDora, Smudge Stick Waterproof Eye Liner i Damsel från Stila, solpuder från Physicians Formula, rouget Bella Bamba (färgprov här!) från Benefit, Beauty Base Crystal Radience Primer och Dark Under Eye Concealer (recension här!) från Lumene, Born Lippy från The Body Shop, Instant Lift for Brows från Clinique och Precision Mascara, också från IsaDora. Min recension av maskaran finns här.

9 kommentarer:

  1. Ibland tycker jag man ska få gnälla! Vilken kamera har du? Och vilka inställningar brukar du använda? Sminkningen är jättefin tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag har en vattentät kompaktkamera från Pentax och noll koll på inställningarna... Inte så mycket att laborera med där :)

      Maken har flera fina systemkameror, så kanske tar jag mig i kragen någon gång och lär mig med dem.

      Radera
  2. Känner igen mig i det, så trist med bilder av lite sämre kvalité´... Riktigt fin sminkning i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. Ja det är trist när man inte får till bra bilder. Jag brottas också med det hela tiden. Mina bilder ser bra ut när jag publicerar dem på min dator hemma men när jag sedan kolla från någon annan dator så är de jättemörka. Jag måste också lära mig lite mer om inställningar.

    Tycker förövrigt dina bilder är helt okej. Linern ser jättefint ut:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Så blir det för mig också ibland! Helskumt när man inte kan lita på sin egen skärm...

      Radera
  4. Ja det är trist när man inte får till bra bilder. Jag brottas också med det hela tiden. Mina bilder ser bra ut när jag publicerar dem på min dator hemma men när jag sedan kolla från någon annan dator så är de jättemörka. Jag måste också lära mig lite mer om inställningar.

    Tycker förövrigt dina bilder är helt okej. Linern ser jättefint ut:)

    SvaraRadera
  5. Jag är urkass på att fota, har en vanlig digitalkamera och ingen kunskap alls. Jag tycker att du gör ett bra jobb med fotandet! Fin är du i grönt också - så det så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vi kan ju lägga krutet på själva sminket istället för fotandet, det är mycket roligare :)

      Radera