torsdag 22 mars 2012

Ljuvligt somrigt från Too Faced 2012: Summer Royality

Sommarens ljuvligheter från Too Faced, kollektionen Summer Royality, finns nu upppe på amerikanska hemsidan. Hjälp så mycket fint! Allra mest sugen är jag (som vanligt) på paletten, så vi börjar med en titt på den:
Summer Eye Summertime Sexy Shadow Collection (350 kr) innehåller underbara färger som för tankarna till hav, sand och solnedgångar. Den sammanfattar helt enkelt hur jag vill se ut i sommar!

Precis som tidigare nonetter från Too Faced finns tre föreslagna kombinationer: I Day Look ingår Sugar Sand, Plumeria och Cocoa Beach, i Classic Look ingår Peach Fuzz, Coral Crush och Chocolate Sun, och Fashion Look kan kombineras fram med Sunbeam, Mermaid och Toasted Coconut. Visst låter det frestande?

I Summer Royality ingår också en pressad duohighlighrt med namnet Candlelight Glow Highlighting Powder Duo . Den känns extra frestande för mig eftersom jag just upptäckt att jag saknar en bra highlighter i puderform....


Till sommaren kommer också ett matt solpuder som heter Chocolate Soleil Matte Bronzing Powder with Real Cocoa (340 kr). Pudret innehåller, som namnet antyder, riktig kakao som ska ha en renande effekt. Bronzern kommer i två nyanser, Chocolate och Milk Chocolate. Det låter lovande. Jag gillar matta bronzers som är tillräckligt ljusa för mig. Om jag inte är helt ute och cyklar är detta samma puder som fanns i förra sommarens ljuvliga palett The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition. Spana in mina färgprover här!

Too Faceds Summer Royality bjuder också på kroppsoljan Royal Oil Coconut Oil Body Bronzer with Mangosteen Extract (350 kr), nya extremt förlängande maskaran Better Than False Lashes Lash Extension System with Flexistretch Nylon Fibers (395 kr) och en ny variant av storsäljaren Primed & Porless. Primed & Poreless Pure Oil-Free Skin Smoothing Face Primer for Sensitive Skin är jag extremt nyfiken på efter att ha läst en recension hos the Muse. Ett eget inlägg om denna förhoppningsfulla tub kommer framöver!

Jag vill poängtera att information och bilder i detta inlägg kommer från USA, så jag kan inte helt säkert lova att den stämmer. Så fort jag den svenska informationen kommer ut återkommer jag med priser och information om vad som verkligen kommer till Sverige! Vad tycker ni om Summer Royality så länge? Är ni lika sugna som jag är?

Stort tack till BrookeBlushing Noir för lån av pr-bilder!

Uppdatering: Nu har den svenska infon nått mig. Det mesta verkar stämma, så vi kan andas ut. Hela kollektionen kommer hit!

4 kommentarer:

  1. Wow wow wow paletten alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeet! Helt sjukt fin! Rakt in på inköpslistan!

      Radera
  2. Jag tycker också att paletten ser fin ut! Får också lätt palettsug:) Ska dock satsa på Naked 2 nästa gång tror jag...

    SvaraRadera
  3. Palettsug är verkligen lätt hänt!

    SvaraRadera