måndag 19 mars 2012

Vår hos Lancôme: Les Roserai des Delices


Det är ingen hemlighet att just Lancômes vårkollektioner ofta gör mig alldeles orimligt köpsugen. Årets kollektion Les Roserai des Delices, är inget undantag. Grönt, rosa och korall, kan det bli bättre?! Nu ska vi ta en titt:

Rosen är symbol för Lancôme och återfinns ofta i deras små dosor (jag hade t o m en tom rougedosa från Lancôme att leka med som liten). Kollektionens stjärna, Les Roserai Blush (495 kr) är utsökt fin med rouge och highlighter i samma dosa. Men den är ju attans dyr, och frågan är om man verkligen skulle sätta penseln i den eller om den bara skulle få vara skådebröd...


Jag har flera Lancômepaletter sedan tidigare. De är (också) dyra, men håller hög kvalitet och är alltid välkomponerade. Tack Aaron de May! Av årets paletter vill jag (precis som från Ô my Rose) ha bägge. Gröna C50 Vert Tendresse är helt enkelt grön, och då står det ju mitt namn på den per automatik!


A50 Rose Romancea är också alldeles ljuvlig i rosa och korall. Båda Les Yeux Doux Palettes kostar ca 500 pix. Vilken tycker ni är finast?


Här tog bildbanksambitionen slut, så jag hoppas ni har överseende med klipp direkt ut press-pdf:en. Läppstiften Le French Touch (300 kr) heter 314 Rose Candy, 316 Soft Marshmallow och 318 Sweet Marmalade. Det sistnämnda ligger bra till på min önskelista! Fin färg och ren och skär lyx med den klassiska hylsan från 1954.


Le Vernis (165 kr) finns i tre varianter i Les Roserai des Delices, 31 Rose Macaron, 29 Green Almond och 30 Rose Tangerine. Här gillar jag alla tre, men skulle tro att jag redan har liknande i samlingen.

När jag skriver detta inlägget känns mitt nuvarande köpstopp farligt nära att brytas. Vi får se hur det går. Är ni lika Lancômesugna som jag? Vad vill ni helst ha ur Les Roserai des Delices?

8 kommentarer:

  1. Sv: Tack så hemskt mycket för den fina kommentaren, jag blir så glad! Jo jag kan göra en tutorial på det, imorn är jag ledig så jag fixar det då! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är mest sugen på nagellacken i denna kollektionen! Har säkert dupes eller nästandupes redan, men vill ha dem ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett habegär jag kan relatera till :)

      Radera
  3. Den gröna paletten ser riktigt läcker ut! Jag har nog aldrig provat Lancome's skuggor, så jag är fortfarande lyckligt ovetande om jag går miste om något =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den

      Det kan vara så att det är lite som knark, kanske är det säkrast att aldrig ha provat :)

      Radera