fredag 2 mars 2012

Vårkalender: Vinn nya borstrengöringen från Idun Minerals


Ny lucka i vårkalendern! Vinsten består i Idun Minerlas nya borstrengöring. Visst är man nyfiken på den!?

Hur tävlar man? Man tävlar genom att besvara frågan: ”Hur ofta tvättar du dina borstar?" i kommentarsfältet. Glöm inte att också lämna mejladress. För extra vinstchans i tävlingen, twittra följande: "Jag tävlar om @idunminerals nya borstrengöring i @skimmerskuggan s vårkalender!"

Tack till Idun Minerals för vinsten!


Det finstilta: Idun Minerals-luckan med borstrengöring är öppen till fredagen 9 mars kl 16.00. Vinnaren meddelas i bloggen och per mejl. Tävlingen är öppen för boende i Sverige.

Psst! Vinnaren i förra luckan presenteras efter helgen!

34 kommentarer:

  1. Hur ofta jag tvättar mina borstar.. jag skulle önska att det var en gång i veckan men i verkligheten är det kanske var tredje vecka, tyvärr. Är så lätt att skjuta på :P

    mass.erika@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Önskar jag tvättade mina borstar oftare men just nu blir det kanske var tredje-fjärde vecka! Inte bra....

    SvaraRadera
  3. nu använder jag visserligen sminkborstar rätt sällan. Men det blir nog ändå inte att jag tvättar dem mer än nån gång om året *skäms*. Då blir det bara med tvål, har ingen rengöring alls åt dem, så det hade inte varit fel med en flaska sånt här :p

    SvaraRadera
  4. Jag tvättar mina borstar på söndagarna. Oftast varje, men ibland varannan, när jag slarvar. Med en sån här kanske det blir varje ;)

    ytligasaker [@] gmail . com

    SvaraRadera
  5. Jag tvättar mina penslar någon gång var fjärde vecka. Det jag önskar vore att det hade varit ungefär lika roligt som att rensa lådorna med smink men icke!

    jk.couture@live.se

    SvaraRadera
  6. Tanken är ju att jag ska tvätta dem en gång i veckan... men det blir snarare en gång i månaden. Förutom min eyelinerpensel som jag då av någon oförklarlig anledning favoriserar genom att tvätta den varje dag efter användning.

    gronhagen@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag är ganska dålig på det... Det händer inte alls regelbundet, men jag hade velat få in en rutin med att tvätta dem en gång i veckan! Det är ju så tråkigt och omständigt...

    SvaraRadera
  8. Glömde mail! caroline.kamarainen@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Inte tillräckligt ofta men åtminstone en gång i månaden, vissa, penseln jag har till min eyeliner många gånger i veckan.
    jenny@hillerstrom.net

    SvaraRadera
  10. Oh! Den där vill jag testa. Använder oftast flytande tvål eller schampo annars. Eftersom jag sminkar mig så sällan så kan jag utan problem tvätta mina borstar efter varje make up-tillfälle utan att känna att någon av mina få borstar "saknas" när det är dags nästa gång. Så svaret blir en gång i veckan ungefär.... Var det förut också, när jag sminkade mig varje dag.

    jennyedwall(at)gmail(dot)com

    SvaraRadera
  11. Oooh, vill testa såklart! Jag tvättar mina borstar alldeles för sällan, ofta står jag med panik och ingen ren borste, det är nästan så man skäms!

    lairikainen[at]gmail.com

    SvaraRadera
  12. oh spännande! Jag tvättar mina penslar ca 1 gång i veckan, foundationpenseln lite oftare.

    SvaraRadera
  13. Tvättar mina borstar alldelens för sällan, blir när min man orkar ta itu med det. Om jag vinner blir det förhoppningsvis oftare. Twittrat

    SvaraRadera
  14. Jag brukar tvätta mina borstar en gång i veckan med schampo och balmsam. Resten av veckan använder jag borstrengöring. Såg ett program där de gjorde en bakteriekoll på en sminkborste, sen dess håller jag mina borstar någorlunda rena.:-)

    fensalar@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Jag tvättar mina lite då och då när jag känner att det behövs. Beror också på hur ofta jag använder dem, är mammaledig just nu så det är inte alltid jag sminkar mig.

    Mvh Therese
    titti.larsson@gmail.com

    SvaraRadera
  16. 1. Svar: Alldeles för sällan, det blir kanske en gång varannan månad. Skäms nu... Borde göra det åtminstone en gång i månaden, minst antar jag.
    2. vanitas@live.se

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  17. Hrm.. Aldrig. Inte haft bortsar överdrivet länge men jag borde ha tvättat dem flera ggr.

    Har köpt rengöring från ELF, men sedan har tvätt aldrig blivit av..

    SvaraRadera
  18. Jag tvättar mina borstar, med schampo, efter varje gång jag använt dem! Undantag är de borstar som jag använt en torr skugga till, de kan jag återanvända en gång om jag vill använda precis samma nyans.

    Lämnar inte gärna ut mejladressen i kommentarsfält men vid eventuell vinst kan jag nås via min blogg!

    SvaraRadera
  19. Jag tvättar mina borsten efter jag har använt dom 5 -7 gånger och det funkar jätte bra
    jag kan inte gilla dig på Twitter för då typ laggar datorn, Jag testade. Men har delat på FB och reokemderat på Googel s¨kman håller tummarna ♥

    SvaraRadera
  20. Jag tvättar mina borsten efter jag har använt dom 5 -7 gånger och det funkar jätte bra
    jag kan inte gilla dig på Twitter för då typ laggar datorn, Jag testade. Men har delat på FB och reokemderat på Googel s¨kman håller tummarna ♥

    SvaraRadera
  21. Jag rengör mina borstar nån gång i månaden men desinfekterar dom varje gång jag använder dom, sliter mindre plus att jag inte sminkar mig varje dag.

    Recept på egen desinfektion:

    70-90 % propyl alkohol
    10-30% batterivatten

    Billigt och bra.

    SvaraRadera
  22. Jag är jätte dålig på att göra rent mina borstar jag har lovar hela tiden att jag ska bli bättre på det. Sviker mig själv varje gång. men snart så hoppas jag att jag ska bli bättre med det.

    Jagalskarsarah@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Skuggpenslar brukar jag tvätta ofta, om jag använt mörka skuggor så blir det nästan efter varje användning. Kabuki-, rouge- och skunkborste tvättas nån gång i veckan. Obs att jag bara använder mina penslar och borstar till puderprodukter, krämprodukter applicerar jag nästan alltid med rena fingrar. Just nu använder jag E.l.f's penseltvätt, men det är bara lite kvar i botten av min flaska.

    SvaraRadera
  24. Jag är gärna med!
    Svar: Tvätta?? Det blir nog ca aldrig, men jag tänker ofta på att göra det, räknas det?

    har länkat.
    http://care69.blogspot.com/2012/03/9-mars-vinn-nya-borstrengoringen-fran.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Jag tvättar mina borstar kanske varannan vecka. Mkt beror det på hur många jag använt. Gillar inte när de är smutsiga men samtidigt är det tråkigt att tvätta borstarna. Tur att man har några st :)

    Med vänlig hälsning, Viktoria. Vicky.larsson@gmail.com

    SvaraRadera
  26. Tvättar foundationpenseln efter varje användning, de andra borstarna tvättar jag ungefär varannan vecka.

    Med vänlig hälsning,
    Christina
    amalia22@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag sminkar mig så sällan nu så jag tvättar borstarna ungefär efter 2-3 användningar, vilket är ungefär 1 gång i månaden. Eyelinerpenseln tvättar jag efter varje gång och kabukiborsten tvättas också oftare än tex ögonskuggsborstarna.

    Skulle vara jätteroligt att testa riktig borsttvätt och se om det blir någon skillnad från schampo, balsam eller flytande tvål.

    mynailmania@gmal.com (har twittrat också)

    SvaraRadera
  28. Alldeles för sällan... Får bli bättring på det, så nu hoppas jag att jag vinner detta pris ;)
    nillwa@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag tvättar borstarna varannan helg med schampo eller diskmedel. Egentligen har jag tänk göra det varje vecka men det blir aldrig så pga sen tanke och lång torktid. Känns de skitiga emellan eller om jag har använt mörka nyanser kör jag en snabbtvätt med Macs brush cleanser. Den luktar ganska mycket parfym däremot och jag har känslig hy så jag letar efter bättre rengöring och håller tummarna!

    sp98mikkow@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Jag tvättar borstarna en gång i månaden ungefär.. vilket är alldeles för sällan. Måste försöka bli bättre på det!

    cam.jon@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Antagligen för sällan, typ när andan faller på.

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  32. Alldeles för sällan, skulle tro att det blir en gång i kvartalet. Då sminkar jag mig visserligen inte varenda dag, men ändå...

    zara_m@spray.se

    SvaraRadera
  33. Försöker tvätta dem en gång i veckan, men helt ärligt tror jag att det blir lite närsomhelst när jag kommer på att nuuu var det nog lite för länge sen...

    awesomechemistry@hotmail.se

    SvaraRadera
  34. Tvättar mina borstar alltför sällan tyvärr, det blir kanske en gång i månaden. Har twittrat som @majanoren. Mejladress: maja.noren@hotmail.com

    SvaraRadera