lördag 11 maj 2013

Tio tomma: Greklandsupplagan

Första semesterpackningen med bebis var inte helt lätt att få ihop. Ett knep blev att ta med saker som tog slut inte behövde följa med hem igen (följ länkar i produktnamn för recension):
  • Dove Purely Pampering Nourishing Lotion Almond och Dove Purely PamperingBody Wash Almond  två bra basgrejer som luktar gott.
  • HTH en sådan trotjänare kan man inte resa iväg utan.
  • Sun Extra Light Sun Lotion SPF 20 från ACO gick åt som, eh..., solkräm i solen.
    Pure & Sensitive Deo från Dove, bra men slut. 
  • Apoliva Hair&Care Curl Booster är helt okej, men den tog slut och tar stor plats i packningen...
  • Nagellacksborttagning till tånaglarna får man köpa på plats. Denna kostade ca 2 € och var varken bättre eller sämre än någon annan.
  • IsaDoras Clear Nail Gel 6-i-1 funkade tillräckligt bra på resan, men inte tillräckligt bra för att få följa med hem.
  • Nyligen recenserade Rice Bran Eye Moisturizer från Malin & Goetz tog slut.
  • Liquid Facial Soap Exra Mild från Clinique. En bra rengöring i miniformat, perfekt på resan.
Hur brukar ni göra på resor? Packa minimalt? Köra med småförpackningar? Slänga på plats?

3 kommentarer:

  1. Jag köper små förpackningar eller fyller över till småflaskor. HTH är självskriven hos mig också, brukar ha den "vanliga" storleken med av den, eftersom jag använder den överallt. Likadant med Lactacyd, används till både kropp och hår. Men trots att jag försöker vara effektiv på det sättet, väger mina toalett/hygien artiklar väldigt mycket och tar väääldigt mycket plats. Men till denna sommaren ska jag verkligen försöka få ner allt i småflaskor! /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de tar enormt mkt plats trots att man packar så noga! HTH i fullstorlek är ju helt rätt. Den går åt till allt och alla :)

      Radera
  2. När jag åkte till Egypten tog jag med mig sånt som jag kände att jag kunde lämna där om jag shoppade för mkt :P Jag shoppade dock nästan ingenting så det mesta fick följa med hem igen, haha :)

    SvaraRadera