torsdag 23 maj 2013

Orly MegaPixel FX (och några Mashup Summer)


Ännu mer nagellacksnyheter idag! Knappt hade jag hunnit skriva ihop en rad om sommarkollektionen Mashup Summer från Orly förrän några av lacken landade i brevlådan och nyheter om nästa kollektion i inboxen. Och ja, det rör sig om "sandpapperslack" här också.

MegaPixel FX består enligt presstexten av sex stycken holografiskt, skimmrande glitterlack som skapar en textur som liknar stjärnhimlar och silverbad i en matt, pixlad yta. Formulan ska torka snabbt och ha lång hållbarhet. Lackas tillsammans med underlack men utan överlack (om man inte vil ha dem blanka, förstås). MegaPixel-lacken (135 kr) kommer i de nya Orlyförpackningarna och den lila korken visar att de är ”speciallack”.

Jag har fått hem hela gänget för påseende. De ska bli jättekul att testköra dem och visa er, de ser spännande ut tycker jag. Aqua-färgen är naturligvis den som lockar mest.

Från Mashup Summer fick jag Harmnonious Mess, Choreographed Chaos och Sparkling Garbage. Nu ska jag lacka som en galning! Vilket lack vill ni se på först?

14 kommentarer:

  1. Den svarta black pixel var ju jättefin, den vill jag se först!!

    Missa inte min Avene tävling Kerstin :-) Det är jättefina produkter i vinstpotten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jag också nyfiken på!

      Jag missar det mesta nuförtiden pga förlite surftid, så tack för tipset. Jag kommer genast klickande :)

      Radera
  2. Så fina :) testade Silver Pixel i all hast på en nagel och den torkade snabbt, måsta lacka alla nu haha. Rose pixel ser superfin ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag vill också hugga in på allihop omedelbart :)

      Radera
  3. Black Pixel och Sparkling Garbage vill jag gärna se!

    SvaraRadera
  4. Aqua och Pink Pixel ser väldigt fina så dessa vill jag gärna se snart :)

    SvaraRadera
  5. Jag är också mest nyfiken på Black Pixel! Fast dom ser intressanta ut allihopa måste jag säga. Den första av alla de här typen av kollektioner som jag faktiskt kan tänka mig någon av. Eller nej, för Depends ser också intressanta ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker både Depends o Orlys är himla starka här. BP är redan på klorna, den är toksnygg!

      Radera
  6. Spännande! Plum och Black Pixel är jag sugen på!

    SvaraRadera