måndag 27 maj 2013

Clinique lanserar nagellack


Nagellacksnyheterna är inte slut än! Med A Different Nail Enamel lanserar Clinique ett nagellackssortiment som är framtaget för att passa även känslig hud och känsliga ögon (!). Lacken är framforskade i samarbete med hudläkare och ögonläkare för att inte irritera huden i ansiktet och ögonen alla de gånger man petar sig där varje dag. En bra idé tycker jag! Jag kan tänka mig att dessa nagellack är mer lämpliga att använda också som småbarnsförälder.


Färgskalan hos A Different Nail Enamel går från sobert grått, via knalliga klara färger till klassiska rött. Bland nyanserna finns flera som är framtagna för att matcha läppstiftssortimentet. De tolv färgerna i permanenta sortimentet heter: Call my Buff, Sweet Tooth, Fizzy, Hi Sweetie, Really Rio, Happy , Red Red Red, Party Red, Black Honey, Indie Rock, Concrete Jungle och Made of Steel. Formulan ska vara lättapplicerad, högglansig och snabbtorkande.

Lacken kostar 190 kr för 9 ml och lanseras i maj.

14 kommentarer:

  1. Lite annan design än det Clinique jag gifte mig i 2003... Roligt att de lanserar lack igen, men priset avskräcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gifte dig med Clinique på klorna :)

      Radera
  2. En bra idé helt klart, men alldeles för dyrt för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite dyrt är det allt! Man får passa på när man har rabattkuponger :)

      Radera
  3. Den skeptiska delen av min hjärncell tycker att det här stinker PR-grej lång väg. Ett härdat lack kan ju inte rimligtvis påverka nått man petar på, varken ögon eller annat. Jag vill se en innehållsförteckning på det där för att se om det är någon reell skillnad mot vanliga lack över huvud taget innan jag tror ett dugg på att det är extra hudvänligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har på tok för dålig koll på innehåll för att veta, men jag ska luska lite med någon kemikunnig person i min närhet!

      Det blir spännande att höra om du kollar också sen!

      Radera
  4. Måste hålla med Cactus faktiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska luska lite i detta. Kanske är det mest när lacket härdar/torkar det har betydelse?

      Radera
  5. Hm, tanken är god, men priset får mig att bli fundersam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. High End-märkena ligger ju ofta i denna prisklassen...

      Radera
  6. Instämmer väldigt mkt med Cactus, känns som försäljningstrick...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får luska lite i det framöver!

      Radera
  7. det låter ju skitfånigt, rent ut sagt. Torra lack kan väl, som Cactus säger, inte påverka så mycket och är man orolig för kemikalierna är det väl de där vattenbaserade lacken man ska sikta på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vattenbaserat är ju ingen dum idé, men funkar de verkligen? Sitter de kvar?

      Radera