måndag 27 maj 2013

Till testning: Boots No7 Protect & Perfect Intense

 
I förra (eller var det förrförra?) veckan landade hudvårdsserien Protect & Perfect Intense från Boots No7 här för testning. Med antioxidanter, lipopeptider, alfalfaextrakt och pro-retinol förbättras hudens elasticitet samtidigt som den skyddas mot fria radikaler.
Protect & Perfect Intense Day Cream (50 ml, 279 kr) har SPF 15 och jämnar ut existerande linjer samtidigt som den skyddar mot uppkomsten av nya.
Protect & Perfect Intense Night Cream (50 ml, 279 kr) hjälper hudens naturliga reparationsprocess under natten. Jobbar för att jämna ut och föryngra.
Serien är parfymfri, dermatologiskt testad och ska passa även personer med känslig hy.
Protect & Perfect Intense Eye Cream (15 ml, 219 kr) piggar upp det känsliga ögonområdet genom att ljusa upp, släta ut bekymmersrynkor och motverka påsighet.
Jag ska testköra och återkomma, det låter som en serie som kan funka för mig, även om jag sällan oroar mig specifikt för rynkor. Särskilt ögonkrämen låter bra med tanke på alla sömnbrist som kommer på köpet med en bebis!

4 kommentarer:

  1. Jag har också fått lite produkter hem för testnina. Ska köra slut på det jag har och sedan använda no7. Ska bli kul att höra vad du tycker. Kul också att du är med och tävlar om Avene produkterna hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att höra vad du också tycker!

      Radera
  2. Åhhhh jag har länge velat köpa alla produkterna ,men plånboken säger stopp!
    Så jag är jättenyfiken på din recension av dom :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att de är bra :) Jag ska recensera så fort jag kan!

      Radera