tisdag 28 maj 2013

Till testning: Vichy Normaderm Hyaluspot

Jag fortsätter mina utgrävningar i postberget, och har idag fiskat fram Vichy Normaderm Hyaluspot . Det rör sig om en liten tub med gel för punktbehandling av finnar. Formulan är osynlig, kylande, absorberas snabbt och lämnar inte huden fet. Den är dessutom lämplig även för känslig hud. I konsumenttester har man kommit fram till att en finne blir "synligt reducerad" inom 24 timmar i 78% av fallen. 

I gelen finns hyaloronsyra som läker, skyddar och hämnar bakterietillväxt. Salicylsyra hjälper till att rengöra poren och LHA stimulerar cellförnyelsen. LHA är dessutom aktivt mot de bakterier som livnär sig på talg och bidrar till att bilda finnar. Det låter ju faktiskt som att det kan fungera!

Här har jag testat tre andra liknande "finndödare". Det ska bli spännande att se hur denna står sig i konkurrensen! Någon som redan testat?

Finns på apotek och kostar 159 kr för 15 ml.

4 kommentarer:

  1. Jag är jättesugen på att testa denna! Verkar väldigt spännande :)

    SvaraRadera
  2. Fick i min senaste Glossybox. Har testat men vet inte om den var så fantastisk... Jag kanske får testa lite fler gånger för att göra en mer rättvis bedömning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, har den redan varit i Glossybox, där ser man. Med den här typen av produkter kan behöva ett tag innan man vet vad man tycker, tycker jag.

      Radera