onsdag 29 maj 2013

Recensioner: KICKS Skin Treat

Dags för de första omdömena om produkter ur Kicks nya rättvisemärkta hudvårdserie Skin Treat (läs mer om serien här).
Pure Natural Oils Shower Oil (250 ml/69 kr) som bland annat innehåller skyddande olivolja och fuktighetsbevarande råsocker, mineralrikt kokosnötsextrakt och vanilj. Det är en lättflytande olja i en hyfsat praktiskt flaska med snäppuppkork (pumpflaska hade varit ännu bättre). Oljan känns bra och lagom lyxig. Doften är inget speciellt, men inte heller störande. Jag gillar den!

Virgin Olive Oil Body Lotion (250 ml/89 kr) är en lättare lotion med jungfruolivolja som är en naturlig fuktighetsbevarare. Inte dum alls. Doftar milt och gott. Bra förpackning men innehållet gör inget extremt djupt intryck, fukten kunde gärna varat längre.

Pure Natural Oils Sugar Scrub (200 ml/129 kr) skyddande olivolja, närande makadamiaolja, mjukgörande aprikoskärnolja och fuktighetsbevarande råsocker. Skrubben kommer som ni ser i en burk, vilket alltid är lite opraktiskt tycker jag (men plast är ju bättre än glas!). Konsistensen är dock lyxig med stora riviga skrubbkorn. Den gör jobbet bra, man blir väldigt len av kornen och oljorna. Den doftar ganska diskret, lite aprikosaktigt. För full pott hade jag velat ha bättre förpackning, lite fler korn och en kladdigare formula. Just formulan gör att en hel del av kornen och själva skrubben bara trillar av kroppen direkt utan att man hinner smörja ut den, den är helt enkelt lite för smulig.
Pure Natural Oils Hand Cream (100 ml/69 kr) innehåller skyddande olivolja, närande makadamiaolja, mjukgörande aprikoskärnolja, fuktighetsbevarande sheasmör, mirealrikt kokoksnötsextrakt och vanilj. Den är bra! Doften är mild och mysig och tuben är snygg och praktiskt. Plus i kanten för plombering.

Överlag är mitt intryck av KICKS Skin Treat positivt. Jag kan absolut tänka mig att spana in resterande sortiment nästa gång jag behöver något till kroppen. Vad tycker ni andra som testat? Har någon därute testat fler produkter från serien?

2 kommentarer:

  1. Den där serien ser så fin ut. Jag måste kolla in scruben och duschtvålen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är helt klart värd att spana in :)

      Radera