tisdag 21 maj 2013

Nyheter i duschen från HTH

Som ni säkert vet är den gamla klassikern HTH Lotion min mest älskade hudvårdsprodukt, alla kategorier. Därför blev jag nyfiken när jag fick nys om att märket lanserar nya duscholjor. Just olja är det jag föredrar i duschen, men jag tycker ibland att det är svårt att hitta alternativ som inte är antingen snusförnuftigt småtrista eller superdyra à la avancerat SPA. 

De nya duscholjorna kommer i två varianter, Vitamin B5 & Evening Primrose och Vitamin E & Soft Cotton, med tillhörande lotioner. Produkterna är fria från parabener och mineraloljor. Precis som nuvarande HTH-sortiment innehåller alla nyheter hudens naturliga fuktbindare karbamid och betain. Låter lovande! Även om jag ofta föredra oparfymerat har jag inget alls emot det just i duschen. 

Duscholjorna ska vårda och återfukta huden samtidigt som de är milt rengörande och löddrande. Utöver själva oljan innehåller de extrakt från jättenattljusblomma och bomullsf. Vi spanar direkt på presstexten (man måste ju vara snabb när man bloggar lite under bebbens förmiddagslur!):
HTH Shower oil Vitamin B5 & Evening Primrose med provitamin B5 och extrakt från jättenattljusblomma är en mjukt löddrande och milt rengörande duscholja som återfuktar den torra huden. Vitamin B5 skyddar och lugnar känslig hud. Milt parfymerad med en mjuk, elegant doft med inslag av apelsinblommor som vilar på en bas av bland annat vit mysk. Pris: 55 kr/250 ml.
HTH Shower oil Vitamin E & Soft Cotton med antioxidanten vitamin E och extrakt från mjukgörande bomullsfrö är en lätt ddrande och milt rengörande duscholja. Med skyddande och vårdande egenskaper är den extra bra för torr och känslig hud. Milt fräscht parfymerad med inslag av mjuka toner av vita blommor och varmt trä. Pris: 55kr/250 ml.
HTH Body Lotion Vitamin E & Soft Cotton: Skönt fuktgivande och extra bra för torr och känslig hud. Lotionen absorberas snabbt och gör huden silkeslen. Skyddar och vårdar huden samt ger den ny näring och lyster. Milt parfymerad och innehåller inga färgämnen. Pris: 49 kr/200 ml.
HTH-nyheterna ljs exklusivt på apotek från och med vecka 19. Jag har fått hem dem för testning och planrerar återkomma med omdöme inom kort. 

6 kommentarer:

  1. Ååh! Det vill jag höra mer om. Hittade en olja som jag gillade känslan av men doften när den kom på huden var fruktansvärd!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det låter inte bra. Jag ska skynda på testprocessen och berätta om dofterna här snart :)

      Radera
  2. Spännande! HTH var det länge sedan jag testade något från.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nästan alltid HTH, så jag är himla nyfiken!

      Radera
  3. Vad spännande! Jag gillar den klassiska HTH-lotionen trots att den är lite småtråkig pga oparfymerad. Den passade jättebra till min sons känsliga hud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kul att höra! Jag är övertygad om att den passar ALLA :)

      Radera