måndag 6 maj 2013

Recension: Rice Bran Eye Moisturizer från Malin & Goetz

En opublicerad recension från semestern:

Ska man recensera på semestern är det väl bäst att välja en tub i semestriga Greklands-färger? Rice Bran Eye Moisturizer från Malin & Goetz har jag testat för Daisy Beautys räkning till Daisy Beauty Awards 2013.

Rice Bran Eye Moisturizer är en återfuktande ögonkräm som med ris och sojaprotein som minskar rynkor, påsar och mörka ringar genom att öka cirkulationen. Den innehåller också hyaloronsyra som vårdar och återfuktar. Krämen är framtagen för att absorberas snabbt, inte glida in i ögonen och för att fungera som bra underlag för smink. Som alla produkter från Malin & Goetz lämpar den sig bra för känslig hud.

Denna lilla tub går hem hos mig. Jag gillar den både stilrena designen på förpackningen (och tub är ju alltid bra!) och dess innehåll. Krämen känns lätt men ändå närande. Den återfuktar fint under natten och uppför sig också väl under smink och concealer på dagen. Huden känns jämn och fin.

Krämen är oparfymerad, men doftar av mint, ungefär som Clinque-produkter brukar göra. Trevligt! På semesterbalkongen har jag inte tillgång till prisuppgift, men jag får uppdatera efterhand. Kanske kommer det också något ytterligare tillägg ur pressinfon när jag har tillgång till den.
Betyg: 4 av 5
Rice Bran Eye Moisturizer är den första produkt jag testat från Malin & Goetz och den gör mig i högsta grad sugen på att testa fler!

Nyheter och gamla hederliga dagens rullar igång inom kort! 

5 kommentarer:

  1. Låter spännande med en ögonkräm som doftar mint, måste kollas upp =))

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!/Lotta

    SvaraRadera
  3. En av mina favoritprodukter just nu kommer från det här märket (en rengöringsmask detoxgrej) och den gör mig sååå sugen på att köpa varenda produkt från Malin & Goetz (min plånbok skulle lida) Har du prisuppgift på den här ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska leta upp priset snarast! Detoxgrejen låter också intressant. Jag vill också gärna shoppa på mig en hel hudvårdsrutin härifrån ;)

      Radera