onsdag 22 maj 2013

Depend Rough Sparkle 2061 Poppy


Jag var himla nyfiken på att testa de nya Rough Sparkle-lacken från Depend som jag berättade om tidigare ikväll. Trots att det ju egentligen är grön onsdag föll valet på hallonröda 2061 Poppy, eftersom det helt enkelt passade bättre med dagens kläder. Pekfinger och ringfinger är lackade med ett lager överlack.

Vad tycker ni om sandpapperstrenden? Jag måste säga att jag gillar det överraskande mycket! Ytan blir lite skojig gummiskrovlig, men håller förvånansvärt bra. Det är lite annorlunda och på sätt och vis diskret eftersom det inte är blankt. Kul! Om man vill uppnå mer kontrast och få lacket mer som ett vanligt glittrande lack tror jag att man kan behöva två lager överlack. Hoppas att ni får en uppfattning om finishen utifrån mina bilder. Mer kommer inom kort!

14 kommentarer:

  1. Jag gillar! Färgen är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Snyggare med överlack men ingenting för mig. Är inte alls förtjust i den skrovliga looken, men det är ju jag det. Färgen var dock riktigt, riktigt fin. Som hallonsorbet. :)

    SvaraRadera
  3. Jag säjer lika som Mrs Data..skrovel är coolt men inte heller för mej.Men med några lager topplack så.
    //annkicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte dumt att man kan ändra dem så lätt med topplack!

      Radera
  4. Jag har inte hunnit prova mina än. Jag var ju inte så förtjust i Zoyas eller OPI:s utan överlack oavsett hur colla de ser ut för jag är ju lite tvångsmässigt överlacksberoende. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev överraskande förtjust i skrovligheten, men de är himla fina även som mer vanlig glitterlack. Blankt är ju ändå blankt :)

      Radera
  5. Ser fint ut! Jag är oväntat glad i mitt lack från IsaDora som sitter på naglarna nu! Gillar faktiskt finishen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. IsaDoras varianter har jag inte koll på än, men de verkar också kul!

      Radera
  6. Ser fint ut :) Jag är inte överförtjust i sandpapperslacken, men provar gör jag ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att prova bara för att testa nytt!

      Radera
  7. Jag är inte impad av sandpapperstrenden, men jag måste säga att jag tycker Depends ser trevliga ut och speciellt med överlack på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt trevlig samling färger!

      Radera