måndag 10 december 2012

Nytt från OPI: Mariah Carey by OPI

Ni har säkert hunnit se kommande lack från OPI på andra bloggar, men jag vill visa lite ändå (tänk så härligt att man kan göra precis som man vill på sin egen blogg!). I samarbete med sångerskan Mariah Carey lanserar OPI åtta nya lack. De fyra ovan är i en ovanlig finish, nämligen sanpappersaktiga "liquid sand". Nyanserna heter Stay the Night (matt svart med rött glitter), Get Your Number (matt blå med glitter), Can’t Let Go (matt lila med glitter) och The Impossible (matt fuchsia med "star confetti").

Jag blir väldigt nyfiken på sandpappsetexturen och tycker att alla fyra färgerna ser riktigt fina ut. Undras tro hur de känns på... Och undrar vad som händer om man lackar över med vanligt överlack... Stay the Night kan beskådas på LipGloss Bitch här!

Även fyra vanliga lack ingår. Ni ser A Butterfly Moment (sofistikerat frostig "tan nude"), Sprung (skimrande koppar), Pink Yet Lavender (rosa glitterlack med lavendellila skimmer) och Anti-bleak (djuplila kräm). Kopparlacket lockar mig mycket. Övriga känns inte lika spännande. Framförallt tycker jag att frostig nude inte alls känns så sofistikerat, möjligen lite tantigt. Jag är betydligt mer sugen på nytillskotten i Designer Series som jag också fått mejl om för ett tag sedan. Mer om dem inom kort!

Lacken kostar 150 kronor styck i Sverige och lanseras här i februari. (Sorry för bilder direkt ur press-pdf:en, bloggtiden är lite knapp just nu!)

2 kommentarer:

  1. Det här med sandpapper på naglarna känns inte lockande, men det lila Anti-bleak ser fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en fin lila kräm, även om den kanske inte är så speciell.

      Radera