lördag 15 december 2012

Dagens öga med blå partyfransar från Depend

I eftermiddags blev jag sugen på att testa några av de häftiga partyfransarna från Depend, trots att jag bara knallar runt här hemma mellan amningssoffan och skötbordet. Jag är dessvärre inte så proffsig som exempelvis Emma med lösfrallor, men jag tycker ändå att själva sminkidén funkade finfint. I efterhand inser jag att jag borde kapat fransarna lite på längden, och lyckats få fast dem närmre egna fransraden, men färgmässigt blev jag nöjd.

Leopard Love Complexion perfection Kit från Too Faced, matt skugga från Face Stockholm mellan globlinje och bryn (bra med matt till en så spejsig sminkning tycker jag), concealertrion Cover & Correct från Kicks Private Label (recension här), High Impact Extreme Volume Mascara också från Clinique, Eyebrow Pencil i 04 Brun från Yves Rocher, Tecnico Eye Liner i Blue från Collistar och UDPP. Ur paletten Urban Decay Book of Shadows vol III (färgprover här!) har jag använt svarta Perversion och knallblå Radium.

13 kommentarer:

  1. skitsnyggt med den matchande blå eyelinern under ögat och den blå ögonskuggan! hade svårt att se hur man skulle kunna få ihop en look med de blåa fransarna men du har ju lyckats helt kanon.

    SvaraRadera
  2. Man lär så länge man lever. Coolt! Och varför inte piffa till lite när man bara går hemma liksom, kan mycket väl vara då man behöver det som bäst! Heja! Kul att få så se något mer ovanligt i sminkväg också :)

    SvaraRadera
  3. Men heja, det här blev ju supercoolt! Älskar att du gav dig på de galna blå fransarna! Det är lite för crazy för mig men gör sig verkligen super i denna sminkning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet inte riktigt när man skulle ha det "på riktigt", dock...

      Radera
  4. Galet och roligt. Jag håller med de andra om att du matchade perfekt med eyelinern under ögat.

    SvaraRadera
  5. Det är svårt att få fast framsarna, men urkul look, härlig blå färg.

    SvaraRadera
  6. Jisses vad häftigt:) hur reagerade den lille när mamma såg ut så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, först tittade han lite frågande, men han blev inte rädd :)

      Förresten, tusen tack för nappen! Det är ju guld värt att den sitter fast!

      Radera
  7. Nu blir imponerad Kerstin, du vågar ju! :) Riktigt coolt faktiskt, kan tänka mig att detta funkar om du ska ut på nyårsafton eller på maskerad. :) Du passar i blått

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) Maskerad hade varit perfekt!

      Radera