onsdag 12 december 2012

Depends lilla röda - hur man tar bort vanligt nagellack ovanpå GelLack

Det har varit lite lugnt här på bloggen ett tag, jag har haft mycket att stå i. Idag ska jag nämligen för första gången föreläsa på min "egen" utbildning på universitetet. Inte helt lätt med en fyra veckors baby, men det har varit planerat sedan länge. Dessutom trodde vi ju att han skulle vara någon vecka äldre... 

Åter till ämnet och removern på bilden! Depends röda remover för lösnaglar är den som rekommenderas för att ta bort vanligt nagellack som är lackat utanpå Depends GelLack. Jag har testat det flera gånger och det fungerar perfekt. Jag har inte ens behövt fylla på gel-manikyren med nytt överlack efter. Just nu minns jag inte vad removern kostar, men den är absolut inte dyr. Tummen upp för det!

Nu ska jag återgå till förberedelser inför eftermiddagen, exempelvis försöka tajma amning så sent som möjligt innan föreläsningen börjar. Håll tummarna för mig är ni snälla! Imorgon drar vi igång här igen. Jag har flera sminkningar, manikyrer, pressutskick och en rejäl dos black friday-fynd att bjuda på framöver.

10 kommentarer:

  1. tack för tipset :)

    Lycka till med föreläsningen. kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det kändes som att det gick riktigt bra :)

      Radera
  2. Men tack!
    funderar på gellack för att ha en snygg bas till jobb liksom, men vill ju använda de andra tjusiga lacken oxå ;)
    och nu vet jag hur :)

    SvaraRadera
  3. Minns att det var rätt så omöjligt att få till tajmingen när barnen var bebisar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, phu! Maken gjorde ett hästjobb som rattade båda baby och valp. Studenterna fick rast när bebben behövde käk :)

      Radera
  4. Jag fastnade inte för en enda nyans av deras gellack, vad tror du resultatet blir om man lägger ett vanligt nagellack mellan bas och topplacket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så funkar ju Orlys hemma-gel (tror jag), så det kansek funkar. Hade jag mer egentid skulle jag testa utvärdera! Om någon annan testar får man hojta till i kommentarerna här!

      Radera
    2. Jag har testat nu! Först bas, sedan vanligt lack, lät det torka och sedan topplack och härda. Känns precis som gellacken och ser riktigt bra ut :) Gellacken blir lite tjockare dock men tar man två lager vanligt så kanske det blir lite annorlunda.

      Radera
    3. Kul att höra! Det låter ju kanonbra!

      Radera