tisdag 30 september 2014

The Body Shop Beauty Must Haves A/W 14

Sin trevliga vana trogna har The Body Shop plockat ihop ett gäng godbitar i säsong att uppdatera skönhetsrutinen med. Ni ser: 
  • Shea Body Scrub (200 ml, 195 kr) en härligt vårdande skrubb med Community Fair Trade-producerat sheasmör från Ghana, socker från Paraguay och sojaolja från Brasilien. En favorit sedan tidigare hos mig, både bra riv och rik vård.
  • White Musk Eau de Toilette (30 ml, 225kr eller 60 ml, 325 kr). En klassiker som gillas av många. Inga hjortar har behövt lida!
  • Nutriganics Drops Of Youth (30 ml, 375 kr) är en personlig favorit, jag är inne på min tredje flaska nu! I mitt tycke är dessa exklusiva droppar de allra bästa för torr hy. Passar på vintern, när man har fått lite för mycket sol, när man är glåmig av vaknätter eller har ökentorr hy av amning. Bäst, bäst bäst! Följ länk för att komma till min recension.
  • Hemp Hand Protecter (30 ml, 60 kr eller 100 ml, 130 kr). En kanonbra intensivt vårdande handkräm med Community Fair Trade-producerad hampafröolja från Storbritannien och bivax från Kamerun.
  • Activist Shower Gel (200 ml, 145 kr). En löddrande duschgelé tänkt för män. Beskrivs som stärkande istället för vårdande...
  • All-in-one BB cream (25 ml, 200 kr) som en fuktighetsbevarande och vårdande foundation. Följ länken för att komma till min recension. En trevlig BB-variant, förutom att  den saknar solskydd.
  • Camomile Sumptuous Cleansing Butter (40 ml, 85 kr) är en lyxig rengöringskräm som smälter till olja på huden. Innehåller Community Fare Trade-producerad kamomillolja. Recension i länk! 
Ser ni något som väcker nyfikenhet? Eller känner ni igen någon gammal favorit? Berätta gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar