söndag 21 september 2014

Recension: The Body Shop Fijian Water Lotus

Man kanske ska passa på att skriva en rad om The Body Shops Fijian Water Lotus innan sommaren är helt förbi?
 
Fijian Water Lotus lovar en doftupplevelse som tar oss till sol, hav, sandstränder, palmträd. Inspirationen kommer från Fiji-öarna och ger toppnoter av mandarin och litsea, med hjärtnoter av vattenlotus från just Fiji och rosdoft. Avslutande basnot av lätt och livlig havsbris. På bilden ser ni:
Perfume Oil (15ml, 155 kr) - koncentrerad oljan att applicera på hals och pulspunkter för en intensiv doftupplevelse.
Eau de Toilette (50ml, 265 kr) -  för en lätt, fräsch doft under dagen. 
Body Lotion (250ml, 175 kr) - mjukgörande lotionen med lätt och fräsch doft.
Jag gillar doften. Den är väldigt lätt och enkel, passar bra till sommaren. Förvånande nog har jag, som inte alls är en storkonsument av parfym, använt Eau de Toiletten en hel del. Den känns sval och skön när man svirar om från strand till kväll.

Kroppslotionen är alldeles för lätt för mig. Den har ändå kommit till användning, som ett komplement efter annan hudlotion för att få lite fräsch doft. Jag duschar oftast på kvällen och smörjer mig då med annat. Om sedan tex benen ändå behövt lite extra innan jag ger mig iväg på morgonen efter har jag använt Fijian Water Lotus-lotionen. Har ni sniffat på Fijian Water Lotus? Vad tyckte ni?

2 kommentarer:

  1. Jag har doftat på den och tycker att den doftar väldigt gott. Funderar på kroppssmöret eller duschcremen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både kroppssmör och duschkräm är säkert bra köp! Dem skulle jag också gärna lägga vantarna på!

      Radera