lördag 13 september 2014

Recension: Amika Color pHerfection Shampoo och Hydrate Conditioner


Dags för ytterligare en hårvårdsrecension! Jag har testat Color pHerfection Shampoo och
Hydrate Conditioner från Amika. Innehållet i dessa färgglada flaskor ska skydda håret mot sommarens påfrestningar av sol och bad och bevara fukt och färg. 

Amika Color pHerfection Shampoo (199 kr) är ett intensivt återfuktande schampo med ett pH-värde som kapslar in och skyddar hårfärgen.  Berikat med havtorn och Omega 7. Det passar färgat, tjock eller torrt hår. Mitt hår är just tjockt och torrt och vill inte bli solblekt. Color pHerfection Shampoo passar mig utmärkt! Håret känns rent och fint utan att bli torrt eller läskigt squeeky clean. Ett milt och bra schampo! Plus i kanten för behaglig mild doft.

Amika Hydrate Conditioner (199 kr) innehåller havtorn och arganolja (japp, även här!) som tillför håret fettsyror, proteiner samt antioxidanter. Balsamet ska göra håret mjukare och mer lätthanterligt samtidigt som produkten har naturligt färgbevarande egenskaper. Ett bra balsam, jag gillar det och kan absolut tänka mig att köpa det igen! 

Det samlade betyget  blir en fyra:
 Betyg: 4 av 5
Lägger man till favoriten Amika Curl Defining Cream till rutinen blir det utan tvekan en femma!

2 kommentarer:

  1. Låter som att de skulle passa mitt hår också! Var kan man köpa produkterna? Endast webshopar eller dom finns i fysiska butiker med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns på tex bangerhead.se eller "speciellt utvalda frisörsalonger"!

      Radera