söndag 14 september 2014

Djuprött ur Depends höstkollektion 2014


Jag fortsätter lacka igenom Depends metall- och ädelstensbetonade höstkollektion 2014, dessvärre i lite för mulet väder, men ändå! Krämlacket 428 är kanske inte så juvelbetonat, men det kanske kan representera den röda sammeten inuti ett smyckeskrin? Färgen är fin, men täckningen lämnar en del övrigt att önska. Här ser ni två lager. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte att färgen är tillräckligt spännande för att jag ska orka lacka tre lager. Jag har säkerligen snarlika lack med bättre lackegenskaper!



5 kommentarer:

  1. Näe, två lager ska räcka! Så det så.

    SvaraRadera
  2. Det är ju många lack som kräver tre lager men visst är man gladast när två räcker:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att de måste vara väldigt speciella för att jag ska orka använda dem om de kräver tre lager.

      Radera
  3. Jag har köpt det gröna och det rosa. Det rosa skulle ju skimra med turkost.. Eh ja inte såg jag något direkt skimmer.
    Dom är jättefina men mina två lack torkar inte. Och jag har målat tunna lager. Har skrivit till Depend men dom är inte så jättesnabba på att svara.
    Snygg färg den röda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där turkosa skimret hittar jag inte mycket av heller...

      Jättekonstikgt med torkproblemen. Det kan vara måndagsexemplar du stött på, för mina torkar snabbt. Imorse klädde jag på sonen kanske 20 min efter första lagret, och det tog ingen skada alls då. (andra lagret åkte på i bilen, det gäller att tidsoptimera :) )

      Radera