torsdag 4 september 2014

En mindre lyckad sminkning

Ibland kanske det kan vara spännande att se även mindre lyckade sminkningar, eller vad tycker ni? Här har jag provat lite fler grejer ur IsaDoras höstkollektion Coffee & Poetry och kan tyvärr konstatera att Twist-Up Eye Gloss är fortfarande ingenting för mig. Jag kan inte få dem att sitta oavsett primer. Här hade jag UDPP på ena ögat och på andra nya ögonprimer InstaBlur Eyes, med ungefär lika dåligt resultat. Synd på trevlig färg!

Här ser ni boven i dramat, Twist-Up Eye Gloss 15 Vintage Brown, tillsammans med Twist-Up Gloss Stick i 28 Wine Red som då rakt inte är någon bov, snarare tvärt om. Snygga vinröda nyansen 28 Wine Redär en av höstens snyggaste läppgrejer!

I dagens: Superprimer Color Corrects Redness (recension här!) från Clinique, Shimmer Waves Bronze och All-in-one Cheek Colour i Ginger (färgprover här) från The Body Shop, nya ögonprimer InstaBlur Eyes från samma märke, UDPP, IsaDora Flashing Volume Instant Effect Mascara och tidigare nämnda pennor från samma märke.

Eyelinern är IsaDoras eminenta Gel Eyeliner i 03 Dark Brown, men den hade tydligen rymt ur bild.

4 kommentarer:

  1. Testa att använda dem supertunt som primer o lägg en skugga i liknande nyans över. Vad tror du om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar kanske, men det är det liksom inte värt tycker jag. Det finns ju andra skuggpennor (clinique, urban decay mfl) som sitter bra där de ska alldeles själva :)

      Radera
  2. Jag har inte testat Twist Up Eye Gloss nåt överdrivet men mitt huvudproblem med den var inte hållbarheten som jag minns det utan mer att jag tycker den är värdelös som bas, den ger för dålig klisteryta. Primers är nåt jag banne mig inte har tålamod att testa på en miljon sätt. Funkar de inte så glömmer jag dem till förmån för nåt som funkar, just nu Nars Pro Prime. Är överlag inte impad av IsaDoras primers, tycker inte de tillför så mkt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar IsaDoras ansiktsprimers, men deras ögonprimers går bort. Skuggpennor vill jag gärna använda just om ögonskugga och inte som bas. Det finns ju primers som är så mkt bättre!

      Radera