onsdag 17 september 2014

Nyhet: Lancôme Grandiôse Maskara


Lancômes maskaror brukar gå hem hos mig, så jag är inte så lite nyfiken på nya varianten Grandiôse (269 kr). Grandiôse presenteras som en helt ny maskara skapad av avantgardisk teknologi. Den har en svanhalsformad borste som sak underlätta appliceringen och är som utformad för att alla fransar ska målas enkelt. Den innehåller en ny formula som ger extrasvart färg och som håller i upp till 12 timmar utan att kladda.

Grandiôse beskrivs som ergonomisk. Man har tagit fasta på att kvinnor brukar tycka att det är enklast att applicera maskara på det öga som sitter på samma sida som handen de använder. När de sminkar det andra ögat har Lancôme i en studie observerat att kvinnor använder tre olika tekniker: de för borsten över näsan, vänder handleden för att nå ögat på den andra sidan eller byter hand. Komplicerat! Jag brukar sällan skifta hand, men ibland vänder jag högerhanden och kör en back-handsvariant. Hur gör ni?

Målet med den böjda svanhalsen Grandiôse är att man ska kunna få ett symmetriskt och fint resultat. Skaftet på borsten är vridet runt sin egen axel och ska ge plats åt ansiktets konturer. Borsten är utformad för att  lyfta, böja och förlänga även de kortaste fransarna. Borsthåren är utplacerade som kronblad som samlar upp mascaran och fördelar den från rot till spets utan att smula sig eller smeta ut.

Transparenta flexibla polymerer och latex gör fransarna glänsande och lägger en flexibel och skyddande hinna på fransarna som hjälper maskaran att hålla i upp till 24 timmar utan att stelna. Lancômes Native Rose-Cell Extract ska göra att fransarna att förblir mjuka, smidiga och mer motståndskraftiga. Visst låter det som en riktigt rolls royce-maskara! Någon därute som testat än?

5 kommentarer:

  1. Den verkar ju bra!
    Min teknik för andra ögat...ja hur gör jag egentligen? Läste på en annan blogg där dom tyckte det var konstigt att hålla borsten över näsan, och det tyckte jag med. Ända tills jag upptäckte att jag gör likadant. Fast inte hela tiden, jag vänder handen också. Skulle nog inte klara använda vänstra handen, även om jag gör vissa saker med vänster faktiskt.
    Men nu måste jag fråga nånting helt annat, du har skrivit om Lumenes puder mot rödhet och blankhet. Det här tvåfärgade från Lumene Code eller vad det heter, som inte finns i Sverige mer. Pudret alltså. Jag har varit nyfiken på det länge, och i somras när vi var i Finland så köpte jag ett. Men hur applicerade du det? Jag brukar föredra borste, men det smular nåt grymt. Och använder jag svamp blir jag hudfärgad på ena sidan kinden och grön på den andra...
    Vilket, eller vad, är bäst?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra :) Det är spännande med sådana vardagliga saker som man märkar att man ite riktigt vet hur man faktiskt gör..

      Jag applicerar det pudret med borste. Har inte upplevt det som så smuligt, men applicerar ganska lite åt gången. Oftast använder jag n stor fluffig borste, men har jag bara med mig kabuki tar jag den.

      Radera
  2. Använder just nu Lancome Dolleyes och trivs bra med den så denna lät helt klart intressant. Problemet med mig är att jag ofta blir dumsnål när det är dags att köpa ny och tycker då att Lancomes är för dyra. Sen trivs jag inte med de billigare varianterna och så slutar det med att jag köpt dubbelt, både billigt och dyrt....
    Var också tvungen att fundera på hur jag gör men jag tror att jag vänder hela handen ut och in för att nå vänster öga. Inte så anatomiskt när jag tänker efter;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lancomes maskaror är så himla bra och lyxiga! Det är lätt hänt att jag också snålar lite, ungefär som du skriver.

      Blir spännande att testa om man verklige målar annorlunda med Grandiose, jag är väldigt nyfiken på att prova!

      Radera
  3. Det hör var ju lite inteessant, har inte funderat så mkt på hur jag målar vänsterögat men tycker ofta att det blir lite sämre där...

    SvaraRadera