måndag 15 september 2014

Guldigt festöga med IsaDora Coffe & Poetry

När man ska vara fin slår man kanske ofta till på en lite mörkare, mer dramatisk sotning, men ibland tycker jag att det kan vara kul med ljust också. Här ser ni en ljusguldig, men ändå lite markerad sminkning från härom helgen.

Ögonskuggorna är hämtade ur den varma paletten 96 Coffe & Poetry i IsaDoras höstkollektion med samma namn.


Till sminkningen använde jag Nyheten Face Sculptor från IsaDora paletten 96 Coffe & Poetry i IsaDoras höstkollektion 2014, Superprimer Color Corrects Redness (recension här!) från Clinique, UDPP, The Body Shops nya ögonprimer InstaBlur Eyes, Colour Crush Lipstick 140 Make My Heart Gleam från The Body Shops minikollektion Golden Nudes, Metallic Eye Definer Pencil i Copper Brown och Pure Gold från samma märke, maskaran Silfr i brunt från IDUN Minerals och Inliner Kajal från IsaDora.
Som ni ser kör jag en dubbla ögonprimers, en på varje öga. Allt för vetenskapen! 

Här hittar ni en maffigare sminkning med samma palett. 

8 kommentarer:

  1. Jättefint!! Gillar guld som jag tycker tar fram blåa ögon så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det håller jag helt med om, guld ftw!

      Radera
  2. Superfint! Jag bara måste skaffa den paletten! Och mascaran gör mig mer och mer intresserad. Sitter den bra?

    SvaraRadera
  3. ...ja nu läste jag recensionen, som jag dessutom har läst innan. Verkar som en perfekt mascara för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också gillar den om du testar!

      Radera