söndag 7 september 2014

Recension: Be Your Mood Colour Boost

Recensionsdags igen! Denna söndag är det Be Your Mood Colour Boost som presenteras. Colour Boost är en inpackning med lite pigment som lovar vård, glans och lyster. Den har en skyddande formula som bevarar eventuell hårfärg längre. Kulören håller 5-7 tvättar och täcker inte gråa hår. Färgens djup beror på hur länge man låter inpacknignen sitta (2-5 min). Den ger mindre verkan på obehandlat hår.

Inpackningen finns i nio nyanser och kostar 59 kr för 200 ml. Jag har testat 745 Copper. Jag har använt den ungefär en gång i veckan (kanske lite mer sällan) och låtit den sitta kanske 3 min. Någon gång fick den sitt lite längre, men då blev några av de kraftigt solbklekta hårtestarna närmast ansiktet lite väl rosatonade, så efter det körde jag kortare tid med oftare. Mitt mål var att fördjupa kopparfärgen i fåret och bli mindre blonderad under sommaren. Jag måste säga att jag lyckades ganska bra!

Om en hade varit riktigt smart, hade en tagit både före- och efterbilder. Nu finns det tyvärr bara efterbilder att tillgå, så vi får nöja oss med det! Här ser ni kalufsen nytvättad efter ett par omgångar med Colour Boost, självtorkad och oborstad. 

Jag är alltså i det stora hela rmycket nöjd med Be Your Mood Colour Boost. Den är lättanvänd och känns väldigt prisvärd! 
Betyg: 4 av 5
Plus i kanten också för hyfsat diskret citrusdoft och praktiskt tub. Om jag ska vara petig hade jag gärna sett ännu mer fukt. Jag är väldigt nyfiken på om fler därute har testat. Har ni testat Be Your Mood Colour Boost? Vad tyckte ni?

11 kommentarer:

  1. Har inte testat, men herreminjä vilket hår!!! Blir nyfiken på om du använder någon leave in eller hårolja, för det är jag ute efter själv.
    Hälsningar Christine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Leave in är ett måste för mig (väldigt torrt hår, lite afro-altigt). Jag har testat lite allt möjligt, just nu använder jag denna från Amika som jag är väldigt nöjd med: http://skimmerskuggan.blogspot.se/2014/03/recension-amika-curl-defining-cream.html Klicka gärna vidare i kategorin "hårvård" här i bloggen, så hittar du mer!

      Radera
  2. Ja, du har verkligen fantastiskt hår!

    SvaraRadera
  3. Testade cherry, och den är ok. Absoluta favoriten är färgbomben från Revlon ( antingen 500 purple red eller 600 fire red), finns ingen som slår den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog en liten tub Cherry också, undrar om jag vågar mig på den....

      Bubblan har jag faktiskt inte testat, men jag är himla nyfiken!

      Radera
  4. Ser jätte snyggt ut och du har väldigt vackert hår :)

    SvaraRadera
  5. Ditt hår ser supertjusigt ut!

    SvaraRadera
  6. Vilket FANTASTISKT hår du har <3 Wow :) Gillade också Mood, prisvärd och bra!

    SvaraRadera