lördag 20 september 2014

Recension: The Body Shop All-in-One InstaBlur Eye

Sedan The Body Shops nya ögonprimer All-in-One InstaBlur Eye (175 kr) landade hos mig i början av sommaren har jag hårdtestat den på alla möjliga sätt (strand, vardag, fest, trotsutbrott, med krämskugga, med puderskugga, ensam osv). Nu är det dags för djupdykning i resultatet!

"All-in-One" i produktnamnet syftar på att den ska fungera som både primer och concealer samtidigt. Den lovar att täcka mörka ringar och fina linjer samtidigt som den håller ögonskuggan på plats och förstärker dess färg. Jag har testat den som concealer ensam runt hela ögonområdet för en osminkad look, under ögonsmink på ögonlocken och under andra concealers under ögonen.

Vad tycker jag om All-in-One InstaBlur Eye? Produkten är silkig i konsistensen och lätt att fördela över ögonlocket. Lagom mycket kommer ut ur tuben. Den lätt gula tonen funkar finfint på mina ögonlock!

Som primer gör den jobbet bra, ögonskuggan (både kräm och puder) är lätt att få på plats och sitter kvar där den ska. Jag jämför alla primers jag testar med min mångåriga favorit Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, och All-in-One InstaBlur Eye är den som kommit närmst än så länge. Jag skulle vilja påstå att den är något av det bästa man kan få tag på i butik i Sverige. Just kring hur länge skuggan sitter och om den verkligen förstärker färgen kommer den snäppet efter UDPP, men den är ändå riktigt bra och står pall för det mesta. Ögonskuggan creasar inte, men den ser inte riktigt lika nymålad och färgförstärkt ut efter 12-14 timmar som den gör med UDPP.
Betyg: 4 av 5
Som concealer gillar jag den också. Täckningen är ganska skir, men det gillar jag. Om man vill ha mer täckning kan All-in-One InstaBlur Eye fungera som underlag för en annan concealer. Bra om man har problem med concealer som lägger sig i veck under ögonen. Vill man som sagt ha mycket täckning blir man besviken, men jag klarar mig bra med All-in-One InstaBlur Eye till vardags.
Betyg: 4 av 5
Som ni ser blir det fyror i betyg, och det är ju bra! Om man tar multifunktionealieteen i beaktande vill jag dock höja betyget:
Betyg: 5 av 5
Som primer och concealer i samma smidiga tub får All-in-One InstaBlur Eye alltåd högsta betyg! Det är ju både platsbesparande och ekonomiskt att bara behöva köpa en pryl. På resor är All-in-One InstaBlur Eye en given partner-in-crime för mig.

I vanlig ordning är jag nyfiken: Har ni hunnit testa The Body Shops All-in-One InstaBlur Eye? Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Låter spännande, kan absolut tänka mig att kolla in den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara jättekul att höra vad du tycker!

      Radera
  2. Den där måste jag testa, låter väldigt bra!

    SvaraRadera