lördag 6 september 2014

Recension: Idun Minerals Silfr Maskara

Kommer ni ihåg mitt massiva maskaratestande? Det har inte gått framåt i den takt jag önskar. Det beror helt enkelt på att den jag högg in på först är för bra. Jag har liksom inte riktigt lust eller motivation att testa vidare. Bra betyg till den första, eller hur? Den lyckliga maskaran är, som rubriken i inlägget antyder, IDUN Minerals  Silfr i brunt

Jag har testat Silf tidigare, i det svarta originalutförandet. Jag gillade den och den fick den en fyra i betyg, men nu blir det minsann en femma! Ni ska omedelbart få höra varför: Silfr beskrivs som en förlängande och separerande maskara, och det är precis vad den är. Fransarna blir hur snygga som helst och de blir de varje gång.

Silf kommer i en enkel, snygg förpackning och har en kortpiggig gummiborste som fungerar oväntat bra för mig. Jag brukar föredra större borstar, men Iduns gummiborste här ger väldigt bra precision och får med sig varenda lite frans. Risken för kladd är så gott som obefintligt. Lägg därtill att den sitter bra utan smul, väl klarar en snabbt dop (inklusive dyk) i havet och dessutom är lätt att ta bort och det blir full pott!

I recensionen av den svarta varianten tyckte jag att formulan inte var så byggbar, men på den punkten har jag ändrat mig. Vill man kan man applicera fler lager och nästan uppnå lösfranseffekt.

Silfr innehåller även närande peptider som ska stimulera fransarnas tillväxt, om huruvida detta funkar är det svårt att uttala sig, men mina fransar verkar må bra denna sommaren! Precis som övriga maskaror från IDUN Minerals är Silfr lämpad för personer med känsliga ögon och kontaktlinsbärare. Kostar 199 pix. Plus i kanten för att den numera även finns i brunt.
Betyg: 5 av 5
Nu är min Silfr verkligen på upphällningen, och jag har nästan lust att direkt köpa en ny istället för att hugga in på annat otestat...

8 kommentarer:

  1. Låter ju väldigt bra. Gillar också bruna maskaror! Tas den bort med remover? Varmt vatten? För den är inte vattenfast va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brunt på fransarna är snyggt! Jag tar bort med remover och ljummet vatten, funkar finfint!

      Radera
  2. Ja den låter ju toppen! Jag ligger också kraftigt efter i mascaratestandet, funderar på att låta läsarna välja vilken av mina oöppnade mascaror jag ska testa härnäst. Just nu håller jag på med Elisabeth Mott-mascaran. Ska snart skrivaom den o kasta den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé att låta läsarna välja!

      Blir kul att läsa om EM-maskaran hos dig! Jag sållade faktiskt bort infon om den, ibland finns det nästan för mycket att välja mellan ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack, jag är minsann riktigt nöjd själv :)

      Radera
  4. Den låter ju väldigt bra helt klart...

    SvaraRadera