söndag 10 juni 2012

Shoppat Biotherm till kroppen + spännande nyhet

För ett tag sedan, närmare bestämt när det var 30% rabatt på Biotherm hos Åhléns, shoppade jag loss lite. Det blev världens bästa kroppsskrubb, Huile de Gommage Oil Therapy, och en lyxig olja till kroppen. Oljan Oil Therapy Huile Èlexir ska återfukta och stärk torr hud och förhoppningsvis skydda mot bristningar.

Då kan man ju fråga sig varför jag plötsligt skulle behöva tänka på bristningar. Det är så att jag, i förhoppningsvis ca tjugo veckor till, har en efterlängtad gäst i magen! Mycket spännande, fascinerande och lite läskigt. Mest känns det ju fantastiskt, men också väldigt annorlunda. Det är svårt att hänga med i svängarna. Exempelvis är det ovant att magen buktar utåt istället för att var platt. Här till vänster ser ni hur det såg ut när jag försökte fota lite solskydd härom veckan. Det lär bli svårare med pedikyrer framöver...

Nu när jag inte är så hemlig längre blir det en ny kategori i bloggen, nämligen graviditetsrelaterad skönhet. Jag har nämligen shoppat en del på sistone som jag inte visat än, eftersom jag velat vara lite hemlig. Håll nu tummarna för mitt pyre och mig, och dela gärna med er av tips i kommentarerna!

53 kommentarer:

  1. Men åhh Kerstin, vad glad jag blir! Gud vad roligt, stort stort grattis :-)

    SvaraRadera
  2. Gud vad roligt, grattis och lycka till! :D

    SvaraRadera
  3. Åh, så kul för dig (er)! Grattis, och lycka till! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Håller alla tummar och önskar er stort lycka till!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Sådana där nyheter blir jag genuint glad över. Kommer gå så bra så!

    När älskade maken och jag väntade Chilipojken höll vi på med barnvård varje kväll. Alltså att han smorde in min mage och så sjöng vi för den. Samma visa hade vi som godnattvisa när han föddes. Mysigt värre. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det låter som en riktigt mysig rutin att införa :) Ska bara fundera ut en låt...

      Radera
  6. Vilken glad nyhet :) stort grattis!

    SvaraRadera
  7. Men åh, massor av grattis! Gud vad roligt! :-D

    SvaraRadera
  8. Jättestort grattis! Vad roligt :) jag håller absolut en tumme (betyder otur med båda) för er :) Ha det bäst vännen! <3

    SvaraRadera
  9. Underbara nyheter! Grattis!
    Älskar serien från Biotherm, såg att feelunique tagit in dem i sortimentet nu så det är sannolikt att det klickas hem en eller två produkter därifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Så bra att den finns där, för det är ju på tok för dyrt i Sverige. Tur att jag hade både 30% och presentkort!

      Radera
  10. Wooooow! Miljoner grattis! Så himla himla roligt! Världens största kram härifrån!

    SvaraRadera
  11. Grattis grattis! Vad mysigt med en liten bäbis!

    SvaraRadera
  12. Vad roligt. Stort grattis!!

    SvaraRadera
  13. Vilken rolig nyhet! Jättegrattis!!!

    Jag smorde in min mage när jag var gravid med vanlig matolja. Någon gång tog jag Locobase. Tror att det viktigaste är att smörja den med nåt fett, sen spelar det inte så stor roll vad det är för något.
    Vet ni vad det blir? När ungefär är det beräknat?
    Var rädd om dig och Knodden nu! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!

      Jag är helt med på din teori om vilken fet produkt som helst! Det borde stämma!

      Vi är beräknade till slutet av oktober, och har inte kollat könet. Hen är kort och gott ett litet Pyre än så länge :)

      Tack! Jag jobbar på med ätandet, det gick trögt de första månaderna. Har inte börjat gå upp någonting förrän de senaste veckorna. Nu är det järntabletter, leverpastej och kött som gäller ;)

      Radera
  14. Yeay! Jätteroligt. Grattis! Då har du gått ungefär lika länge som min vän. Perfekt, då har jag koll på er båda ;-)

    SvaraRadera
  15. Men åh! Grattis! Nu blir jag verkligen jätteglad för din skull <3 Kram

    SvaraRadera
  16. Men så himla roligt! Heja er! :D:D:D

    SvaraRadera
  17. Grattis! Spännande med gravidrelaterad skönhet. Kan vara bra att veta om man själv blir gravid :)

    SvaraRadera
  18. Grattis Kerstin!! Åh vilken fantastisk nyhet, så glad jag blir! Så glad över den nya kategorin, man kan aldrig fåför mycket kunskap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag hoppas kunna bidra med lite kunskap efterhand, och kanske få lite tips till mig själv på samma gång ;)

      Radera
  19. Grattis tusen gånger om! Då borde du om jag inte räknar helt galet vara 3-4 veckor före mig... Är beräknad till 19 november än så länge.. :)

    Roligt med bloggbebisar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Och vad kul att du också är på g! Jag är beräknad till 27 oktober :)

      Radera
  20. Jättegrattis till dig och maken! (Skulle kommenterat tidigare, men det funkar inte via iPhone.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det är attans att det ska vara så struligt att kommentera med telefonerna, jag orkar sällan ens försöka. Önskar mig app till det.

      Radera
  21. Känner mig hemskt efter nu men grattis! Blir så himla glad, älskar när folk man "känner" skaffar barn :) Jag tror det kommer gå galant, :) Jag är rätt sugen på bebis också hehe, men det får vänta.
    Många kramar till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det hoppas jag också :)

      Man får ta det lite när det kommer ;)

      kram <3

      Radera
  22. Ett riktigt stort och glatt grattis från mig!

    Jag önskar att det hade funnits sådana här bloggar när jag väntade mina barn. Har en hel del fina bristningar vill jag lova! Nu spelar ju det mindre roll egentligen för man får något så fint och underbart som kompensation :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Förmodligen blir det väl lite bristningar hur man än gör, men som du säger gör det inte så mycket i sammanhanget :)

      Radera
  23. Wiiiie! Bebis! Jättegrattis :)

    SvaraRadera
  24. Det här har jag missat när jag var bortrest! GRATTIS!!! :D

    SvaraRadera