torsdag 14 juni 2012

Fyra fina matta bronspuder

Även om man vill sätta lite sol på kinderna vill man inte alltid skimra eller glittra (när vill man egentligen glittra? Inte så ofta som vissa sminkföretag tycks tro...). Om man just vill undvika bling är det ett matt bronspuder man ska satsa på. De är inte alltid lätta att hitta, men här ser ni fyra fina sorter. Jag har testat hela gänget och gillar dem alla:
Gillar ni matta bronspuder? Har ni fler favoriter att dela med er av? Tipsa gärna vidare i kommentarerna!
 

10 kommentarer:

  1. Börjar känna att hela Too Faced utbud gärna får flytta hem till mig ^^

    SvaraRadera
  2. Too faced har en alldeles egen hylla hos mig. Älskar deras produkter och detta puder, ja perfekt för mig:)

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg, jag är mkt sugen på en matt bronzer. Min bronzade förebild är Keira Knightley i Piratesfilmerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag som har så dålig koll vet inte riktigt hur hon ser ut där, det får bli bildgoogling :)

      Radera
  4. Förstår mig inte alls på superskimriga bronzers. Matta eller med ett naturligt sidenglow ska det va:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sidenglow är precis rätt ord! TBS:s variant är grym då!

      Radera
  5. Den från The Body Shop är en stor favorit hos mig, har nyligen också skaffat Idun Minerals bronzer och den ska bli spännande att testa.
    Lily Lolos bronser har en väldigt fin färg men har inte hårdtestat den än. Superskimriga bronzers tycker jag kan vara fint att använda som rouge, om den inte är för mörk dvs och man använder en lätt hand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de kan funka som rouge ibland. På mig blir det dock ofta för brunt för att vara riktigt fint...

      Radera