söndag 3 juni 2012

Dubbelrecension: Oliva Age Well Cleanser & Toner

Som ni ser i högerspalten i bloggen har jag ett och annat på gång att recenser. Först ut: Rengöringen och ansiktsvatten från serien Age Well från Oliva by CCS och Akademikliniken.  Jag citerar min egen presentationstext:
Oliva Age Well Cleanser (109 kr/125 ml) är en mild rengöring som ska passa torr hud. Den innehåller olivolja som återfuktar och mjukgör och persikoblads- och hallonextrakt för exfoliering. Precis som resten av serien innehåller rengöringen stamceller från den odlade äppelsorten PythoCellTec Malus Domestica som ska stimulera hudens celler.
Rengöringen är skön och krämig. Trots att den är så mild känner jag mig ren och ganska fräsch. Den löser upp smink och solskydd bra. Doften är mild och trevlig, precis som i resten av serien. Om man gillar denna typ av rengöringar är den perfekt. Jag tror att jag kommer att plocka fram den till vintern, men att jag håller fast vid min Cliniderm-mousse nu på sommaren. Det enda jag inte gillar med Oliva Age Well Cleanser är egentligen förpackningen. Pumpflaska hade varit mycket mer praktiskt! Betyg: 4 av 5
Oliva Age Well Toner (95 kr/200 ml) ska ha en sammandragande rengörande effekt med hjälp av  extrakt vrån persikoblad, olivlöv, hallon och druvor. Den är sista steget i rengöringsrutinen och tar bort kvarvarande orenheter efter rengöringen och hjälper till att hålla huden i balans med med antioxidanter och stamceller från PythoCellTec Malus Domestica.
Oliva Age Well Toner är inte heller dum! Jag gillar att använda den för att fräscha till huden på morgonen. Den både rengör och återfuktar fint, även om jag egentligen föredrar ansiktsvatten med en gnutta alkohol (som att svära i kyrkan, tycker vissa, men jag trivs verkligen med Clarifying Lotion 1 från Clinique). Betyg: 4 av 5
 
Summa summarum: Oliva by CCS Age Well  är en prisvärd och bra serie, särskilt krämerna är grymt bra även om rengöringsprodukterna också håller måttet i sin milda rengöringskategori.

2 kommentarer:

  1. Låter mycket intressant tycker jag! Till vintern kommer jag nog att prova dom. Fast ansiktsvattnet kanske jag testar innan... Krämerna är ju bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du också gillar krämerna! Då passar säkert rengöringarna också!

      Radera