tisdag 19 juni 2012

Recension: The Body Shop Beautifying Oil

Jag går på pudelns kärna direkt: The Body Shops Beautifying Oil är trevliga bekantskaper! Oljan absorberas snabb och huden blir silkeslen. Även hästsvansen eller topparna i utsläppt hår blir härligt blankt. Av dofterna jag testat, Shea och Moringa, föredrar jag den milda och diskreta Shea. Den konkurrerar inte med min parfym. Övriga dofter i serien är dock också angenäma och inte heller för starka tycker jag. Jag kan mycket väl tänka mig att slå till på en till eller två!

Även förpackningar och pris (100 ml / 155 kr) får högt betyg av mig. Jag gillar att flaskorna inte är så hiskeligt stora (roligare att ha många än en, ju!) och jag är framför allt förtjust i att det inte handlar om glasflaskor. Önskemål till framtiden skulle kunna vara lite solskyddsfaktor i någon av oljorna, det hade både hud och hår gillat hos mig. I nuläget är jag ändå nöjd som det är, och minst en av flaskorna kommer att följa med i necessären hela sommaren.

Betyg: 5 av 5
Beautifying Oils finns i åtta dofter: Coconut, Shea, Chocomania, Olive, Moringa, Mango, Satsuma och Sweet Lemon. Jag är mest sugen på Coconut, Chocomania och Sweet Lemon.

10 kommentarer:

  1. Kanske ska satsa på en sån här för mitt presentkort jag har på TBS :)

    SvaraRadera
  2. Coconut ska nog få flytta hem till mig. Och kanske sweet lemon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem vill jag också ha, särskilt citronen!

      Radera
  3. Satsuma läggs på min önskelista! Synd att den inte kom i Pink Grapefruit, då hade jag inte ens tvekat.

    SvaraRadera
  4. Tina: Satsuman är ju inte dum ,men jag föredrar ändå citronen!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar älska deras citron, men just oljorna, där var satsuma bättre. Jag gillar också, men bara hunnit testa i håret i princip.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske ska sniffa lite till då :) I håret är de verkligen inte dumma!

      Radera
  6. Den med kokos finns hemma hos mig, nöjd!

    SvaraRadera