lördag 9 juni 2012

Recension: Natuvive Body Butter

Denna försommarlördag har det blivit dags för mig att recensera lite hudvård för kroppen. De nya kroppssmören från Natuvive, Açai Body Butter och Pink Grapefruit Body Butter, har testats flitigt här ett tag och nu ska jag dela med mig av ett kort omdöme. 

Innehållet i de söta burkarna är fluffigt, återfuktande, rikt och lättarbtetat. Doftmässigt föredrar jag den friskare Pink Grapefruit, men båda gör jobbet bra. Jag måste säga att Natuvives Body Butter är snäppet bättre än The Body Shops varianter när det gäller både återfuktning och att sjunka in i huden snabbt. Mina torra underben blir babylena, och mjukheten håller i sig. Bra jobbat till ett bra pris!
Betyg: 5 av 5
Förpackningarna rymmer 250 ml och kostar 119 kr. Säljs på apotek.

4 kommentarer:

  1. Jag gillade papayadoften jag testade för två (?) somrar sedan, man blir verkligen babylen i huden av Natuvives body butter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det, den doften finns ju också!

      Radera
  2. Vilket bra betyg och vilket bra pris de har, om man jämför med TBS. Ska hålla utkik efter dessa :)

    SvaraRadera