torsdag 21 juni 2012

Collistar Capri

Collistar är ett italienskt sminkmärke som får alldeles för lite uppmärksamhet i Sverige. Jag har hittat en del pärlor från märket och de vågar sig ofta på starka färger. What's not to like? Sommarens kollektion Capri, med inspiration och namn från ön, är inget undantag. Vi ser medelhavsblått, prunkande blomfärger och elegans à la Jackie Kennedy. Nu till själva sminket:

The Weave (280 kr) är en palett som kan fungera både som rouge eller bronzer och som ögonskugga. Det tjusiga mosaikmönstret har hämtat inspiration från flätade strandväskor. Nyanserna kan appliceras var för sig, eller tillsammans för att uppnå olika färgresultat. The Weave finns i två färger, Amber och Rosy, jag gillar båda!

Till ögonen kommer också tre singelögonskuggor, Silk Effect Eye Shadow (125 kr) i färgerna Satin Turquoise, Satin Ivory and Satin Dove-Grey. De är i satinformula och färgen kan byggas från skir till intensiv.


Mina favoriter från förra året, Tecnico Eyeliner, följs upp av Professional Eyeliner (180 kr) i kulörerna Sea Blue och Ivy Green. De ser väldigt lovande ut! Professional Eyeliner ska kunna läggas tunt och diskret eller som en maffigt tjock 60-tals linje.

På stora bilden ovan ser ni också Mascara Infinito High Precision (210 kr) i blått. Blå maskara ftw, säger jag!

Till läpparna vankas Topgloss Stick (185 kr) i de fyra färgerna Cherry, Nude, Mandarin och Grenadine (varav tre var på bild i pressmaterialet, visade det sig när jag monterade bilderna...). Det rör sig om en läppstift-läppglanshybrid, som är den typen av stift jag brukar gilla allra bäst. Som ni säkert kan lista ut skulle jag vilja spana in Mandarin (längst till vänster) på närmre håll.


Nagellacken Perfect Nails Enamel (125 kr) finns i färgerna Cool Mint, Marc, Ivy och Papaya. Fina sommarfärger, tycker jag!

Vad tycker ni om Caprikollektionen?  Jag gillar och hoppas springa på den på något parfymeri inom kort.

Collistar säljs hos parfymerier och på eleven.se och nelly.se.

8 kommentarer:

  1. Dom där lacken ser trevliga ut speciellt Marc.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt aldrig hört talas om märket innan, men bilderna och produkterna ser ju jättefina ut! Just denna kollektionen känns väldigt frisk på något sätt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hör inte så mycket om det, men där finns riktiga guldkorn och roliga färger!

      Radera
  3. Jag har ju använt Collistar en del och tycker de är helt rätt bra, men kanske lite överprissatta. En del av deras grejer ser fina ut men inte sådär så att jag bara måste köpa dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är absolut i dyraste laget i Sverige! Man får passa på om man hittar på rea...

      Radera