måndag 11 juni 2012

Recension: Too Faced Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup

Nu är det äntligen dags för en recension av Too Faceds nya BB-krämsvariant Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup. Jag är inte alltid den snabbaste recensenten, men testningen är noggrant utförd (i olika väderlekar, tillsammans med olika dagkrämer osv).

Vad utlovar då Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup? Jo, utlovar lyster och utjämning med ljusreflekterande mineralpigment, oljefri återfuktning och bredspektrumsolskydd i ett. Man ska kunna få till allt från en lätt täckning till mer täckande resultat, eller till och med använda den som primer under foundation.

Lyster och utjämning fixar den lätt som en plätt! Nyansen Vanilla Glow som jag testat passar perfekt (här finns närmare titt på den). Jag är tacksam över att den har en varm fin underton som döljer rodnad fint, utan att den är för mörk.

Just nu har jag en den orenheter kring haka och käklinje (hormonella...), och kan konstatera att Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup inte förvärrar läget (bara utjämnar!). Mycket bra! Däremot håller jag mig inte matt riktigt hela dagen, men det gör jag i ärlighetens namn mycket sällan.

Samtidigt som min hy kan bli blank ibland är den också torr. Jag kör därför inte BB-krämer eller färgade dagkrämer på egen hand, utan med ett tunt lager vanlig dagkräm under. Det funkar bra oavsett vilken dagkräm som är underst. Too Faced föreslår också att man kan använda BB:n även under annan foundation för högre täckning. Jag har testat under lös mineralfoundation, och det blir riktigt kvällsfint och snyggt.

Doften är mild, nästan obefintlig. Bra, tycker jag! Här slår den Garniers BB-variant med hästlängder. Too Faced slår även Garnier nyansmässigt och lyxmässigt. Helt olika är de dock inte. Ingen av den verkar vara som de ursprungliga BB-krämerna från Asien, men de är båda lite "mer" är en helt vanlig färgad dagkrm, som färgade dagkrämer med turbo-effekt.
Betyg: 5 av 5
Tinted Beauty Balm Multi-Benefit Skin Care Makeup kostar ca 350 kr i Sverige och släpps i fyra nyanser, Vanilla Glow, Cream Glow, Nude Glow och Beach Glow. Den är klart värd att spana in om du letar färgad dagkräm med SPF och snygg lyster!

8 kommentarer:

  1. Låter som en bra kräm. Har beställt en själv så det ska bli kul att se hur jag trivs med den.

    SvaraRadera
  2. Roligt att den fungerade bra för dig! Jag tror att jag ska köpa en bb-kräm nu snart, men velar mellan de olika. Den här och Cliniques ligger bra till. Du har inte testat den väl? Pudrar du över den här? Jag upplever att jag bara klarar mig två timmar utan puder med alla mina olika foundationar, så det är ett måste. Säljs TF på Kicks eller hur är det? Är ju i Jönköping nu, men mindre utbud än Stockholm. Många frågor idag haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm, jag pudrar sällan, men det är nog det jag borde göra egentligen...

      Jag har Cliniques på g för testning. Efter en första kik ligger den inte så bra till nyansmässigt. 01 är ljus men rosa, och resten är mörka.

      Too Faced finns på Kicks.se, men vad jag vet inte i tex jkpg. Hoppas att du hittar så småningom :) Utkräv prover innan du köper!

      Radera
    2. Rosa=kall, väl? Då kanske det kan vara värt att prova lite i alla fall. Mycket dåligt av Clinique dock med så få färger.

      Too faced listas på Kicks hemsida i Jkpg, och jag köpte ju mitt jul-kit där. Men vet inte om jag sett någon hylla liksom. Ska definitivt kolla upp den och Cliniques nu i veckan. Tack för alla svar :)

      Radera
    3. Hrm, då kan det ju faktiskt finnas där... Annars finns ju Beautybay :)

      Rosa=kall. Jag är ju istället alldeles gul och superblek. Svårt med färger då!

      Radera
  3. vill gärna se den på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyckas aldrig fånga "hudsmink" på bild, så jag får tyvärr göra dig besviken...

      Radera