lördag 30 juni 2012

Färgprover på Lumene Joy of Colors sommaren 2012 Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow

Nu har även nya gänget av Lumenes nya färger av Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow hittat hem till mig. Fina färger, tycker jag!

Ni ser: 26 Blue Sea,  31 Cloud Sailing, 30 Birch Buds, 29 Clover Field, 28 Autumn Sky och 27 Reed Blossoms. Är det bara jag, eller är namnen lite ologiska? Hur som är jag fortfarande mest pepp på de tre havstonerna. Den ljusa Autumn Sky ser också väldigt användbar ut. Jag gillar även den ljusrosa från i höstas, men glittret i den är onekligen till dess nackdel.

 
Här ser ni även de tre Blueberry Long-Wear Crystal Eyeshadow från i hösta jag har i min ägo för jämförelse:  Archipelago, Ice Crystal  och In the Meadow. Nedan ser ni dem swatchade på bar hud på handryggen i samma ordning:

Jag tänker minsann sätta igån experimenterande meddetsamma! Vilken eller vilka skulle ni hugga inte på först?

Här kan ni spana in nagellacken från samma kollektion.

8 kommentarer:

  1. Turkosa Cloud sailing och gröna Birch buds! Håller med om att namnen var svåra...

    SvaraRadera
  2. Ja! Havstonerna! Men faktiskt ser nästan alla hur fina som helst ut. (bra svenska) Jag tycker mycket om Lumenes skuggor. De är så härliga att applicera plus att de har ett spännande djup i färgen. Ser ut på ett sätt nära spegeln, men när man backar får de ett annat ljus/färg. Förargligt ibland säkert, men jag tycker om dem.
    Ska bli spännande att se dem på dig framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem också. Färgskiftningar ftw!

      Tur att vi tycker så lika alla tre. Havstoner på gång!

      Radera
  3. Har varit och kikat på dem ett antal gånger, de tre översta (blå, turkos och gröna) är väldigt fina ihop!

    SvaraRadera
  4. Den mörkblå gillar jag. Och så den brunbeiga du hade innan, längst ner till höger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dem gillar jag också! Den brunbeiga är extremt användbara, och den mörkblå var verkligen tjusigt blå!

      Radera